آرشیو دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

نوبخت مطرح کرد/ برنامه دولت برای احیای واحدهای تولیدی با 16 هزار میلیارد تومان اعتبار

سخنگوی دولت احیای هفت هزارو 700 واحد تولیدی و صنعتی با 16 هزار میلیارد تومان را از برنامه های اقتصادی امسال اعلام کرد و گفت: اعتبار لازم برای احیای این واحدها که عمده آنها با مشکل مالی مواجهند، تامین شده است.

به گزارش ایرنا، «محمدباقر نوبخت» شنبه در حاشیه برگزاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان های منطقه یک کشور در ساری در گفت وگو با خبرنگاران افزود: سهم اعتباری و طرح های قابل احیای استان ها پیش بینی شده است و بزودی سهم اعتباری برای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی ابلاغ می شود.

وی از آمادگی دولت برای واگذاری تمام 2 هزار طرح نیمه تمام عمرانی کشور به بخش خصوصی خبر داد و گفت: دولت هیچ مشکلی برای واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی نخواهد داشت و دراین راستا نیز سرمایه گذاران بخش خصوصی از حمایت های دولتی بهره مند می شوند.

سخنگوی دولت گفت رئیس جمهوری بودجه سال 95 را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرده است و این سازمان نیز به زودی بودجه را به استان های کشور ابلاغ می کند.

نوبخت ادامه داد: با ابلاغ بودجه سال 95، حقوق و مزایای کارکنان دولت و معوقه 2 ماه نخست امسال در فیش حقوقی خرداد ماه اعمال و پرداخت می شود.

وی با اشاره به در پیش بودن اجرای برنامه ششم توسعه کشور گفت: در این برنامه استان های کشور به 9 منطقه تقسیم می شود و سهم اعتباری هر استان نیز با توجه به مشابهت اقلیمی، صنعتی و ظرفیت های پنهان تخصیص می یابد.

نوبخت افزود: همچنین براساس برنامه ششم تمام استان ها علاوه بر برنامه توسعه پنجساله، برنامه توسعه منطقه ای نیز خواهند داشت.