آرشیو شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۴۰
ایران زمین
۱۹

روی خط خبر

افت 5/6 متری سطح آب سفره های زیرزمینی باشت

برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی دشت 30 هزار هکتاری باشت کهگیلویه و بویراحمد باعث افت 5/6 متری سفره های زیر زمینی آب این منطقه شده است.

«عارف بهگام» رئیس اداره امور آب گچساران و باشت در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این وضعیت افت ذخیره این مایه حیاتی خدادادی در این منطقه را به دنبال داشته، افزود: 410 حلقه چاه کشاورزی مجاز در دشت باشت وجود دارد که سالانه 22 میلیون و 300 متر مکعب آب از آنها برداشت می شود. این در حالی است که سالانه به طور متوسط باید 17 میلیون متر مکعب آب از چاه های مجاز دشت باشت برداشت شود. به طورمتوسط سالانه آب سفره های زیر زمینی دشت باشت 64 سانتیمتر افت دارد.

احیای 450 واحدتولیدی البرز دردولت یازدهم

استان البرز در دوره دولت یازدهم در بخش سرمایه گذاری خارجی با استقرار 9 طرح موفق، رتبه دوم کشور را کسب کرد و 450 واحد تولیدی نیز احیا شد.

به گزارش ایرنا، «ایرج موفق» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کرج، با اشاره به احیای این تعداد واحد تعطیل، نیمه تعطیل و دارای مشکل در استان، اضافه کرد: در این زمینه با صرف 16 میلیارد ریال اعتبار 8 هزار و 600 نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

موفق افزود: از بانک ها انتظار می رود اطلاعات مربوط به واحدها در خصوص دریافت تسهیلات یا موانعی که در رابطه با بازپرداخت تسهیلات دارند به کارگروه رفع موانع تولید اعلام شود تا در اسرع وقت پیگیری شود.

بررسی مشکلات صنعتگران آذربایجان شرقی

تامین راه دسترسی، پروانه فعالیت، ضمانتنامه، تجدید نشدن پروانه بهره برداری، تسهیلات بانکی و مشکل نقدینگی از جمله مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان شهرک صنعتی شماره 4 تبریزاست که نیاز به توجه مسئولان مربوطه دارد.

به گزارش ایرنا، صنعتگران فعال این حوزه این مشکلات را در دیدار با «اسماعیل جبارزاده» استاندار آذربایجان شرقی در تبریز مطرح کردند که وی اظهارداشت: دولت تدبیر و امید به صورت جدی به دنبال رفع مشکلات بخش صنایع است.استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در استان به دنبال گذر از صنایع سنتی به سمت فناوری های پیشرفته هستیم، افزود: با رفع مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان به دنبال توسعه بخشی منطقه هستیم.

جبارزاده تصریح کرد: در دولت یازدهم هیچ مسئولی نسبت به مشکلات بی تفاوت نیست چون مشکلات صنعتگران در حقیقت مشکلات دولت است.