آرشیو دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۳
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

پخش آخرین تولیدات سلحشور از تلویزیون

موسسه فرهنگی هنری تبیان با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی بسیج و سازمان صداوسیما به تولید مجموعه تلویزیونی داستانی قصه های تبیان (قصه های خدا) با مضامین تاریخی و عبرت آموز اقدام کرده است.

جامعه هدف این تولیدات رسانه ای، تمام افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان هستند. جمال شورجه، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده سینمای انقلاب اسلامی که مشاور هنری مجموعه تلویزیونی قصه های تبیان را به عهده دارد، در این باره به فارس گفت: مجموعه قصه های تبیان که در ابتدا نام آن قصه های خدا بود به تهیه کنندگی زنده یاد فرج الله سلحشور و با تفکر این کارگردان کلید خورد. هدف این هنرمند فقید، تربیت نیروهای جوان و متدین برای تولید آثار هنری بود. او اعتقاد داشت بدنه سینمای ایران نیاز دارد که جوانان متدین وارد عرصه شوند و با ابتکار دست به خلاقیت های هنری بزنند و آثار ارزشمند بسازند.

وی ادامه داد: ساختار این مجموعه تلویزیونی اپیزودیک طراحی و اجرا شده است؛ یعنی هر قسمت یک داستان مجزا دارد. داستان ها همه واقعی هستند و حاوی حکمت خداوندی و عبرت های بشری چه به صورت تاریخی و چه معاصر است. در واقع داستان هایی است که محتوا و سناریوی آنها را خداوند متعال در قالب معجزات، حوادث و صواب و عقاب در طول تاریخ بشریت ایجاد و باعث شده است. داستان ها از اسناد مختلف جمع آوری شده و شرط آن هم واقعیت داشتن داستان هاست. وی درباره قسمت های این اپیزود گفت: از قصه های آماده، 26 قسمت که با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین تولید شده تمام شده و 15 قسمت هم برای صدا و سیما آماده کردیم که در مجموع رویکرد این مجموعه روایت قصه های قرآنی و معنوی است. قصه های تبیان در 45 قسمت 45 دقیقه ای به سرپرستی منصور براهینی و کارگردانی گروهی از کارگردانان جوان در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی رسانه ملی به نگارش در آمده است.