آرشیو دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

در بیمارستان مطهری تهران

پنجمین مصدوم انفجار «شوریک» جان باخت

یک نفر دیگر از مصدومان حادثه «شوریک» شهرستان خوی، در بیمارستان شهید مطهری تهران جان باخت.

نخستین گروه از مصدومان حادثه شوریک، بامداد دیروز به دستور وزیر بهداشت از ارومیه به بیمارستان شهید مطهری تهران منتقل شده بودند که یک نفر از آنان دیروز فوت کرد.

دو نفر دیگر از مصدومان حادثه نیز به دلیل شدت سوختگی در روزهای گذشته و دو نفر دیگر نیز صبح دیروز پیش از انتقال به تهران فوت کردند.

چهارشنبه گذشته حادثه آتش سوزی واحد مسکونی در روستای شوریک از توابع شهرستان خوی، منجر به مصدوم شدن 24 نفر شد.

بر اثر آتش سوزی این واحد مسکونی در این روستا و در پی آن انفجار کپسول گاز، تعدادی از مردم که برای کمک در محل حادثه حضور داشتند، دچار سوختگی و جراحات شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت به فارس گفت: متاسفانه تا الان پنج حادثه دیده شهرستان خوی فوت کرده اند و بقیه افراد بستری شده نیز وضعیت خوبی ندارند.

محمد آقاجانی با بیان اینکه چهار نفر از مجروحان نیز از ارومیه به اصفهان منتقل شده اند، گفت: میزان سوختگی حادثه دیدگان بین 80 تا 91 در صد بوده و هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که افزایش آمار فوتی به دلیل همین درصد بالای سوختگی است.

وی افزود: تمام اقدامات لازم برای این مصدومان انجام شده است و در همین راستا نسبت به انتقال آنها به بیمارستان ها مجهز اقدام کردیم تا بتوانند از حداکثر حمایت های درمانی پزشکان و متخصصان با تجربه بهره مند شوند.