آرشیو دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۳
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

انگلیس

تلگراف: در پی بحران به وجود آمده پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در این کشور، ملکه انگلیس از سیاستمداران کشورش خواست آرامش خود را حفظ کنند. درخواست وی برای حفظ آرامش و جلوگیری از تصمیم گیری های عجولانه اولین مداخله ملکه الیزابت به این همه پرسی است.

چین

رویترز: اداره امنیت دریانوردی چین اعلام کرده که مانورهای نظامی چین به زودی در نزدیکی جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین آغاز می شود. این در حالی است که یک دادگاه بین المللی قصد دارد در خصوص منازعه چین و فیلیپین رای نهایی را صادر کند!

افغانستان

تسنیم: مقامات محلی افغانستان می گویند؛ بر اثر درگیری نیروهای خارجی و نظامیان افغان با اعضای طالبان در برخی از مناطق ولایت قندوز، تلفاتی به نظامیان آمریکایی وارد شده است. طالبان اعلام کرده که در این حمله بیش از 15 نظامی آمریکایی کشته شده اند.

عربستان

شئون الفلیجیه: در پی افشای یکی از اسناد 11 سپتامبر از سوی دولت آمریکا، سفارت عربستان در واشنگتن برای پیشگیری از نتایج حاصل از آن به وضعیت آماده باش در آمده است. آمریکایی ها می گویند این اسناد گوشه ای از ارتباطات اتباع سعودی با حملات 11 سپتامبر 2001 به برج های تجارت جهانی نیویورک را به تصویر می کشد اما دولت آل سعود در آن نقشی نداشته است.

آلمان

ایسنا: رئیس سرویس جاسوسی آلمان خطر وقوع حملات تروریستی در این کشور را جدی توصیف کرده است. رئیس این سرویس جاسوسی می گوید اطلاعاتی از ورود 17 داعشی به نام پناهجو به اروپا را دریافت کرده است. این مقام آلمانی همچنین تاکید کرده که نمی توان از وقوع حملاتی مشابه آنچه در اسلامبول روی داده در کشور جلوگیری کرد.

فرانسه

فارس: نیکلای سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه که به دلیل عملکرد ضعیف «فرانسوا اولاند» به بازگشت به الیزه امیدوار شده اعلام کرده از ریاست حزبش کنار می رود تا بتواند در انتخابات بعدی ریاست جمهوری نامزد شود. انتخابات مقدماتی حزب راست میانه جمهوری خواه برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری پاییز امسال برگزار می شود.

آمریکا

ایرنا: نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ نشان داده که در آمریکا تعداد افرادی که به شدت میهن پرست هستند نسبت به 70 درصد سال 2003 بیش از 18 درصد کاهش یافته است. گالوپ این را هم اضافه کرده که کاهش حس میهن پرستی مردم آمریکا با نارضایتی از اوضاع این کشور ارتباط دارد.