آرشیو شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۹۰
جامعه
۱۷

علت کاهش فعالیت دفتر کمیته امداد در تاجیکستان

رئیس کمیته امداد امام (ره) با تاکید بر این که دفتر کمیته امداد در تاجیکستان تعطیل نشده، گفت: فقط مقداری از فعالیت های این دفتر کاسته شده و درصدد رفع ابهامات از سوی وزارت خارجه هستیم.

به گزارش خانه ملت، پرویز فتاح با اشاره به این که دولت تاجیکستان درخصوص فعالیت دفتر کمیته امداد در این کشور سوالاتی دارد، عنوان کرد: باید رفع ابهامات صورت گیرد، هر چند که فعالیت ها تعطیل نشده و در حال حاضر کمیته امداد بابت اجاره این دفتر درشهر دوشنبه مبلغی را پرداخت می کند.

وی با بیان این که در صورت رفع مسائل و ابهامات، فعالیت های دفتر ادامه پیدا می کند، خاطرنشان کرد: اما اگر مسائل حل نشد، اصراری بر فعالیت این دفتر نیست.

فتاح ادامه داد: کمیته امداد در برخی کشورها مانند تاجیکستان از حدود 20سال قبل فعالیت دارد، طوری که طی 20 سال گذشته تاکنون کمیته امداد به محرومان این کشور کمک های بسیاری کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به این که پولی از داخل کشور از سوی کمیته امداد برای کمک به محرومان کشورهای دیگر ارسال نمی شود، عنوان کرد: بخشی از این کمک ها توسط وزارت خارجه و نهادهای بین المللی فعال کشور تامین می شود، البته تعداد نیروهای ایرانی در دفتر کمیته امداد تاجیکستان یک نفر بوده و بقیه نیروها همه تاجیک هستند.

وی با بیان این که این دفتر در رسیدگی به محرومان تاجیکستان موفق عمل کرده است، تصریح کرد: البته این دفتر باید بارضایت و موافقت دولت تاجیکستان فعالیت کند، بنابراین طی سفر قبلی ام به این کشور با نخست وزیر و وزرای مختلف دیداری داشتم و تاکید کردم اگر نظری مبنی بر فعالیت این دفتر دارید جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند، اما مقامات این کشور از فعالیت دفتر کمیته امداد بسیار رضایت داشتند.