آرشیو چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۹۴
فرهنگ و هنر
۱۶

جشن بازیسازان به جای تابستان اسفند ماه برگزار می شود

دبیر ششمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران: اختتامیه این دوره از جشنواره بر خلاف رویه سال های گذشته در 5 اسفند 95 برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر متین ایزدی دلیل این جابه جایی در زمان برگزاری جشنواره را دو استدلال محکم دانست و افزود: نخستین و ساده ترین دلیل آن است که بهترین بازی های سال بایستی آخر سال معرفی شوند نه اواسط سال.

ایزدی استدلال دوم را بسیار مهم تر دانست و تشریح کرد: با برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای تهران در انتهای فصل تابستان، فرصت طلایی انتشار بازی ها در بهار و تابستان از ناشران و بازیسازان سلب می شود. از آنجایی که جشنواره باید به جریان بازیسازی کشور و معرفی بهتر بازی ها به بازار کمک کند، گرفتن فصل طلایی فروش بازی از بازی های ایرانی کار درستی نبود.

وی ادامه داد: با برگزاری جشنواره در اسفند ماه هر دو قشر بازی سازان موبایلی و رایانه های شخصی نفع خواهند برد. بازی های موبایلی می توانند برای عید نوروز منتشر شده و از این فرصت طلایی بهره برداری کنند، بازی های رایانه های شخصی نیز که زمان بیشتری برای انتشار نیاز دارند می توانند برای فصل تابستان برنامه ریزی کرده و از جریان سازی جشنواره بازی های رایانه ای تهران به نفع تبلیغات و PR خود استفاده نمایند.

دبیر ششمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران افزود: امسال برنامه ای ملی برای جشنواره مدنظر داریم تا بازیسازان فعال در شهرستان های کشور نیز فعال شده و در این جشن بزرگ بازیسازی مشارکت داشته باشند. جزییات این برنامه بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

متین ایزدی در مورد بخش های این دوره از جشنواره گفت: از دوره چهارم جشنواره بحث ژانربندی کلید خورد که بخش بندی استانداردی در تمام جشنواره های جهانی است. این رویه در جشنواره سال گذشته نیز ادامه یافت و در ششمین دوره به تکامل خواهد رسید.

ایزدی از اضافه شدن بخش جنبی جدیدی به جشنواره خبر داد و افزود: در جشنواره امسال بخش جنبی «سبک زندگی ایرانی اسلامی» اضافه می شود که به انتخاب بهترین بازی فرهنگی کشور منتهی خواهد شد.

ایزدی از اضافه شدن بخش جنبی جدیدی به جشنواره خبر داد و افزود: در جشنواره امسال بخش جنبی «سبک زندگی ایرانی اسلامی» اضافه می شود که به انتخاب بهترین بازی فرهنگی کشور منتهی خواهد شد.