آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۵۸۶
سیاست
۳
جمله های کلیدی

معاون استاندار تهران: باید از تریبون های رسمی کشور فریاد اتحاد سر دهیم

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با انتقاد از اینکه در شرایط کنونی انسجام و یکپارچگی کشور به عنوان لازمه تحقق اهداف حکومت مورد بی توجهی قرار گرفته گفت: باید از تریبون های رسمی کشور، فریاد اتحاد و انسجام ملی، اصلاح امور و اعتدال در روش ها را سر دهیم.

به گزارش ایرنا، جمله های کلیدی اظهارات سیدشهاب الدین چاوشی در نشست مشترک فرمانداران استان تهران به شرح زیر است:

امروز مردم با مشکلات فراوانی مواجهند و جامعه ایران کشش منازعات سیاسی و جنگ قدرت به بهانه های مختلف را ندارد.

اظهارنظرهای غیرمسوولانه بدون توجه به جایگاه های قانونی قدرت، آفتی است که یکپارچگی نظام را در معرض تهدید قرار می دهد.

کسانی که می خواهند با بدگمانی به مسوولان جمهوری اسلامی به بهانه های مختلف، مردم را از اعتماد به جمهوری اسلامی دلسرد و مایوس کنند، خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمنان انقلاب اسلامی می ریزند.

صلابت جمهوری اسلامی با اعتماد عمومی جامعه روزافزون خواهد شد: شایسته نیست برای شکست رقیب و به دست آوردن دستمال قدرت برای یک جناح یا جریان سیاسی، قیصریه به آتش کشیده شود.

باید همه جریان ها به گروهی که مورد اعتماد افکار عمومی قرار گرفته و در انتخابات رای آورده اند برای موفقیت در اداره کشور کمک کنند.

داشتن انعطاف از شروط سیاست ورزی دینی است، براین اساس آنچه را بر خود نمی پسندیم نباید برای دیگران بپسندیم.

نباید زمانی که خطا از همفکران و رفیقان ما است، نادیده بگیریم و وقتی در خط مقابل است آن را موشکافی و رصد کنیم، این از عدالت اسلامی به دور است.

نمی توان با روش های ماکیاولیستی از ارزش های دینی دفاع کرد. دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و هدف های مقدس همچون استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نیازمند به کارگیری روش های مقدس و شیوه های اخلاقی است.

دولت با هدایت های رهبر معظم انقلاب در تحقق برجام، دستاوردهای بزرگی را برای نظام جمهوری اسلامی به دست آورده و بی انصافی است نیروهای علاقه مند به کشور و نظام دچار خودزنی شوند.

در نظام های دینی، پاسخگویی و نظارت پذیری در کنار مسوولیت امری حتمی و قطعی است بلکه پاسخ در مقابل حقوق قانونی مردم، ادای مسوولیت و تکلیف است.

از منظر اسلامی، پست و مسوولیت طعمه ای برای دارنده آن محسوب نمی شود بلکه فرصتی است تا انسان میزان ذخایر انسانی، اخلاقی و تعهد کاری خود را به منصه ظهور برساند.