آرشیو دوشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۸
جهان
۲۴

دو خط خبر

رای گیری انتخابات دومای روسیه در مناطق دور افتاده، سخت گذر و قطبی این کشور از دیروز در شرایطی که بیش از دو هفته به زمان قانونی رای گیری اصلی باقی مانده است، آغاز شد.

وزارت خارجه چاد در نامه ای به سفارت لیبی در انجامنا با اخراج 12 دیپلمات این کشور، اعلام کرد: تعداد زیادی کارمند و مقام نظامی در سفارت لیبی حضور دارند که هیچ دلیلی برای حضور آنها در خاک چاد نیست.

یک دیپلمات دیگر کره شمالی از شهر ولادی وستک روسیه نزدیک به مرزهای این کشور با کره شمالی و چین فرار کرد. او سومین دیپلمات کره شمالی است که در یک ماه اخیر اقدام به فرار کرده است.

با افزایش واکنش ها به اظهارات نژاد پرستانه پال لوپیج، فرماندار جنجالی ایالت مین، رهبران حزب دموکرات امریکا خواستار کناره گیری او از قدرت شدند. لوپیج گفته بود، عمده مشکلات موادمخدر در مین بر عهده سیاهان و لاتین تبارها است و آنها «دشمن» این ایالت هستند.

آلکساندر شتینین، خبرنگار برجسته روسی که سال ها پیش با مهاجرت به اوکراین از شهروندی روسیه خارج شده بود، در مرگ مشکوکی که احتمال می رود خودکشی باشد، جان داد.

هیاتی از نمایندگان ترکیه ظرف چند روز گذشته با هدف قانع کردن مقامات رباط درباره «خطرات» سازمان وابسته به فتح الله گولن و فعالیت های این سازمان، به مراکش رفتند.

پلیس اندونزی در حال تحقیق درباره یک حمله تروریستی علیه یک کشیش است و یک واحد خنثی سازی بمب نیز در محل حضور یافت تا مشخص کنند کوله پشتی مهاجم حاوی مواد منفجره بوده است یا خیر.