آرشیو چهارشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۶
اخبار کشور
۱۰

امیرعبداللهیان در دیدار سفیر پرتغال: سرنوشت سوریه باید توسط مردم و اراده آن کشور تعیین شود

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: سرنوشت سوریه باید توسط مردم و اراده آن کشور تعیین شود و راه حل سیاسی مبتنی بر اراده مردم مقبول است.

ماریو داماش نونس سفیر کشور پرتغال در تهران امروز در پایان ماموریت خود با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و درباره چشم انداز روابط دوجانبه و برخی تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت مناسبات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پرتغال، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش روابط با پرتغال یادآور شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در ادامه با اشاره به تشکیل گروه های دوستی - پارلمانی در مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک، از تشکیل گروه دوستی پارلمانی با ایران در مجلس پرتغال، استقبال کرد و رایزنی های نمایندگان پارلمان های دو کشور را ضروری خواند. وی با اشاره به اهمیت رفت و آمدهای سیاسی میان دو کشور از سفر رئیس کمیسیون روابط خارجی پرتغال به تهران استقبال کرد و با تشریح برخی تحولات منطقه و قدردانی از مواضع واقع بینانه و اصولی پرتغال نسبت به بحران جاری در سوریه و مبارزه با تروریسم و همچنین ضرورت یافتن راه حل سیاسی، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده که سرنوشت سوریه باید توسط مردم و اراده آن کشور تعیین شود و صرفا راه حل سیاسی مبتنی بر اراده مردم مقبول است.

به گزارش تسنیم، سفیر پرتغال در تهران نیز در دیدار خداحافظی خود با استقبال از افزایش تماسهای مقامات سیاسی دو کشور، بر عزم کشورش برای گسترش روابط در همه سطوح به ویژه مناسبات پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: پرتغال خواستار گسترش روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران و علاقه مند به گسترش روابط دو جانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است.

ماریو داماش نونس با اشاره به نقش کشورمان در حل مسئله سوریه بر ضرورت افزایش رایزنی های مشترک و تبادل نظر در این باره تاکید کرد و گفت: امیدوارم در دوره جدید شاهد بسط و گسترش بیش از پیش روابط پارلمانی بین تهران و لیسبون باشیم.