آرشیو چهارشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۶
شهرستان ها
۷

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خبر داد: ماهشهر پرحادثه ترین شهر خوزستان

رئیس جمعیت هلال احمر ماهشهر گفت: این شهرستان یکی از پرحادثه ترین مناطق خوزستان است.

یاسر زائری تصریح کرد: امکانات امداد و نجات در ماهشهر بسیار ضعیف بوده و به گونه ای است که تنها دو پایگاه امداد جاده ای با کمترین تجهیزات و امکانات وجود دارد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 30 نفر مصدوم انتقالی، 31 نفر مصدوم سرپایی، دو نفر جان باخته و یک نفر رهاسازی شده داشته ایم و به هشت خانوار نیز امکانات داده شده و همچنین 11 دستگاه سواری و چهار دستگاه موتور سیکلت نیز دچار حادثه شده بودند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار و ارقام ارائه شده و کمبود امکانات در پایگاه امداد و نجات جاده ای از مسئولان درخواست داریم در این مورد توجه ویژه ای داشته باشند

زائری بر لزوم احداث یک پایگاه امداد جاده ای در محور ماهشهر- هندیجان تاکید کرد و گفت: جاده ماهشهر- هندیجان یکی از پرحادثه ترین جاده های شهرستان است لذا احداث پایگاه امداد جاده ای در این محور ضرورت ویژه ای دارد که انتظار می رود مسئولان و صنایع پتروشیمی به سلامت و جان همنوعان خود توجه کرده و در این زمینه همت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بندر ماهشهر به ضرورت تامین آمبولانس در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان ماهشهر از لحاظ آتش سوزی خانگی در استان خوزستان رتبه نخست را به خود اختصاص داده، این درحالی است که جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان در سطح شهر تنها دارای یک دستگاه آمبولانس بوده و این یکی از معضلات جدی شهرستان به شمار می رود.

وی ادامه داد: ماهشهر فاقد بیمارستان سوانح و سوختگی بوده و روزانه شاهد اعزام بیماران سوختگی زیادی به سایر نقاط استان هستیم و ضرورت ایجاب می کند که چنین بیمارستانی در ماهشهر احداث شود.

زائری درپایان خواستار افزایش تعداد آمبولانس های جمعیت هلال احمر ماهشهر شد تا این نهاد بتواند هنگام بروز حوادث و سوانح خدمات بهتری به هموطنان ارائه کند.