آرشیو چهارشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۶
صفحه آخر
۱۲

تنش ها در شبه جزیره کریمه باز هم افزایش یافت

آغاز رزمایش بزرگ روسیه در کریمه /ناتو: به اوکراین سلاح های کشنده می دهیم

وزارت دفاع روسیه از آغاز «رزمایش بزرگ» این کشور در شبه جزیره کریمه و دریای سیاه به دنبال افزایش تنش ها با اوکراین در این منطقه خبر داد.

سرویس خارجی - اوکراین بعد از کودتای رنگی غربگرایان در این کشور وارد بحرانی شد که نه تنها هیچ چشم انداز مثبتی برای حل وفصل آن دیده نمی شود بلکه هر روز ابعاد تازه ای نیز به خود می گیرد.

براساس گزارش رسانه ها در حاشیه اجلاس گروه 20 در چین، مقامات کشورهای غربی از جمله فرانسوا اولاند و مرکل در دیدار با پوتین خواستار حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین شده بودند. در این دیدارها رئیس جمهوری روسیه از «کیف» به دلیل خودداری از اجرای تعهدات خود برای پایان درگیری ها و انجام اقدامات سیاسی انتقاد کرده بود.

اما همزمان با انتشار این خبرها خبر رسیده که «راسموسن»دبیرکل سابق ناتو تهدید کرده «در صورت تلاش های بی ثبات کننده روسیه در اوکراین» ناتو به این کشور «سلاح های کشنده» ارسال می کند.گزارش دیگری نیز حاکی ست که دولت اوکراین با اتکا بر نیروهای ذخیره ارتش در صدد عملیات هجومی در جنوب شرقی اوکراین برآمده است.

در واکنش به این اظهارات و تحرکات نظامی دولت اوکراین بود که وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش بزرگ نیروهای نظامی این کشور در شبه جزیره کریمه و دریای سیاه خبر داد. اسپوتنیک گزارش داد مجموعه مانورهای نظامی گسترده روسیه موسوم به رزمایش «قفقاز 2016» برای ارزیابی میزان آمادگی نظامی نیروهای ارتش این کشور آغاز شده است.بر اساس این گزارش، بیش از 12 هزار و 500 نیروی نظامی شامل نیروهای هوافضا، هوابرد و نیروهای دریایی ارتش روسیه در این سری مانورها که در بخش جنوبی روسیه در منطقه کریمه و دریای سیاه آغاز شده، شرکت کرده اند.