آرشیو پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۶
اقتصاد
۴

خبرهای ضدونقیض از خرید یک بوئینگ

در حالی چند روز پیش مدیرعامل هواپیمایی نفت از خرید چهار فروند هواپیمای بوئینگ و ورود یکی از آنها به کشور خبر داده بود که وی 24 ساعت بعد این خبر را از اساس تکذیب کرد و گفت: هواپیمایی نفت، یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 اجاره کرده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت با تاکید بر این که اطلاعات منتشرشده در سایت خبری شانا نادرست است، گفت: هواپیمای استیجاری بوئینگ، پیش از این از سوی دیگر ایرلاین های ایرانی اجاره شده بود.

نورالله رضایی نیارکی در گفت وگو با ایرنا با تشریح جزئیات اجاره یک فروند هواپیمای بوئینگ افزود: هواپیمای اجاره شده، پیش از این در ایران فعالیت می کرد و در اجاره دیگر ایرلاین های کشور قرار داشت.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت اضافه کرد: زمانی که مدت اجاره ایرلاین ایرانی با این هواپیما به پایان رسید، برای تسهیل در اجاره دوباره و جلوگیری از تحمیل هزینه اضافی و استفاده از خدمات آن، شرکت هواپیمایی نفت آن را اجاره کرد.

رضایی نیارکی تاکید کرد: به هیچ عنوان بحث خرید این هواپیما مطرح نبوده است اما متاسفانه برخی سایت های خبری، اطلاعات نادرست و اشتباه را منتشر می کنند.

وی گفت: اکنون برنامه ای برای خرید هواپیما از شرکت بوئینگ نداریم و سایت های خبری این موضوع را نادرست منعکس کرده اند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت اضافه کرد: اطلاعاتی که در سایت های خبری درباره خرید هواپیما نوشته شده، به طور کامل اشتباه است.

ایرنا روز سه شنبه به نقل از نورالله رضایی نیارکی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران، از تحویل نخستین هواپیمای خریداری شده از شرکت بوئینگ آمریکا خبر داده و به نقل از وی نوشته بود، این هواپیما با هماهنگی هواپیمایی نفت (وابسته به شرکت نفت) با شرکت بوئینگ به ناوگان هوایی پیوسته است.

پیگیری های ایرنا نشان داد، خبر خرید هواپیما صحت ندارد و تحویل هواپیمای یادشده به صورت استیجاری بوده است.