آرشیو دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۶
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

آمریکا

نیویورک تایمز: در حالی که بیش از 30 روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده است برخی از رسانه های آمریکایی از احتمال فرار دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه از پرداخت مالیات آن هم به مدت 20 سال خبر داده اند. موضوعی که برای انتخاب شدن این میلیاردر آمریکایی می تواند گران تمام شود.

کلمبیا

خبرگزاری فرانسه: چریک های فارک می گویند بر اساس توافق صلح میان آنها و دولت کلمبیا به قربانیان درگیری های 50 ساله در این کشور غرامت پرداخت می کنند. این گروه چریکی گفته است که منابع مالی و غیرمالی خود را به دولت کلمبیا اعلام می کند تا برای پرداخت غرامت برنامه ریزی شود. گروه شورشی فارک و دولت کلمبیا چند روز پیش با امضای توافقنامه صلح به 50 سال جنگ پایان دادند.

افغانستان

تسنیم: معاون شورای ولایتی قندوز در شمال افغانستان اعلام کرده که گروه طالبان با تسلط بر بیشتر مناطق این استان اداره بیش از نیمی از مدارس را به دست گرفته است.

برخی از اعضای شورای ولایتی قندوز گفته اند که برخی از دانش آموزان مدارس قندوز به صفوف طالبان پیوسته اند.

بوسنی

اسپوتنیک: وزیر کشور بوسنی از بازگشت بیش از 100 تروریست داعشی از جنگ سوریه به خاک این کشور خبر داده است. بوسنی و هرزگوین پنجمین تامین کننده بزرگ نیرو برای گروه تروریستی داعش به شمار می رود. بازگشت این تروریست ها به کشورهای خود موجب ترس و نگرانی این کشورها از گسترش فعالیت های تروریستی شده است.

ترکیه

آناتولی: مجلس ترکیه لایحه ارسالی از سوی دولت برای تمدید مجوز عملیات نظامی این کشور در سوریه و عراق را تمدید کرده است. ترکیه با استفاده از این مجوز 3 شهریور عملیاتی بی سابقه موسوم به سپر فرات را به منظور حمایت از شورشیان طرفدار آنکارا آغاز کرد.