آرشیو یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵، شماره ۳۶۴۵
صفحه آخر
۱۶
مرور

13 میلیون مجرد ایرانی از سن ازدواج گذشتند

14 مرداد: براساس آمار سازمان ثبت احوال کشور و آخرین سرشماری های پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، در حال حاضر 11 میلیون و 240 هزار نفر در در سن متعارف ازدواج قرار دارند یا از این سن گذشته اند، اما هرگز ازدواج نکرده اند. از این بین 5 میلیون و 570 هزار مرد و 5 میلیون و 670 هزار زن هستند.

5 مهر: معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: «میانگین سن ازدواج در مردان ایرانی در نخستین ازدواج 5/27 و در زنان کشور 23 سال است».

16 مهر: مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ازدواج یک موضوع چند عاملی و چند فاکتوری است، گفت: «افزایش سن ازدواج در کشور بیشتر از تمام عوامل و عناصر موجود به مباحث و وضعیت اقتصادی افراد جامعه مربوط می شود».

و امروز

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «بیش از 13 میلیون جوان مجرد ایرانی که در آستانه ازدواج هستند، سن مناسب ازدواج را سپری کرده اند یا در حال سپری کردن این سن هستند. به علل مختلف متوسط سن ازدواج دختران و پسران ایرانی در یک دهه اخیر در استان های مختلف بین چهار تا شش سال افزایش یافته و اکنون متوسط سن ازدواج دختران ایرانی 25 سال و متوسط سن پسران ایرانی 27 سال است و البته این آمار در استان های بزرگ مانند تهران بالاتر و رو به افزایش است».