آرشیو یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۸۱
تپش روز
۵

10 سال حبس و 74 ضربه شلاق برای خواننده زیرزمینی

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور حکم مجازات یکی از خوانندگان زیرزمینی خبر داد.

به گزارش میزان، عباس جعفری دولت آبادی در پنجمین نشست مبارزه با آسیب های اجتماعی با موضوع جرایم مواد مخدر و روانگردان اظهار کرد: این خواننده زیرزمینی بر اساس حکم دادگاه به ده سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شده که با توجه به اعلام گذشت یکی از شکات، یک دوم مجازات حبس تعلیق شده است.

وی با اشاره به ارجاع پرونده واگذاری املاک شهرداری به دادسرای کارکنان دولت افزود: با توجه به اظهارات آقای قالیباف در روز سه شنبه 11 آبان در شورای شهر تهران، تمام مسئولان اعم از شهردار تهران و دیگر مدیران شهرداری تا اتخاذ تصمیم نهایی از سوی دادستانی، باید از اظهارنظر درباره وقوع یا عدم وقوع جرم در این پرونده خودداری کنند.

جعفری دولت آبادی با تاکید بر این که تمرکز دادستانی و پلیس روی پرونده های قاچاق عمده و کلان مواد مخدر است، اظهار کرد: در فرآیند اصلاح قانون باید به پرونده های قاچاق عمده مواد مخدر و روانگردان و متهمان این گونه پرونده ها توجه خاص شود و این پرونده ها از شمول تخفیفات قانونی مستثنا شده و مرتکبان و محکومان این گونه جرایم نباید به برخورداری از چنین تخفیفاتی امیدوار باشند.

دادستان تهران با انتقاد از عدم اطلاع رسانی درخصوص پرونده های کلان مواد مخدر، گفت: امروزه اطلاع رسانی بیشتر به پرونده های اقتصادی و اجتماعی اختصاص یافته و در خصوص آثار این پدیده شوم و پرونده های مهم مواد مخدر اطلاع رسانی چندانی صورت نمی گیرد.

وی توجه به علل آسیب ها را ضروری دانست و افزود: آسیب های اجتماعی علل و عوامل مختلفی دارند و این گونه نیست که یک باره رخ دهند. به عنوان مثال اگر در کشور نرخ طلاق رو به افزایش یا میزان ازدواج رو به کاهش است، علل متعددی دارد و تا زمانی که ریشه های آن از میان نرود، مشکلات مربوط به آن برطرف نخواهد شد.

جعفری دولت آبادی به اهمیت ایفای نقش نهادهای فرهنگی و رسانه های جمعی بویژه سازمان صدا و سیما در امر مبارزه با آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی درخصوص آسیب های اجتماعی باید با دو هدف روشنگری و مطالبه گری انجام شود و مرز روشنگری، خودداری از سیاه نمایی است.