آرشیو یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۸۱
جهان
۶

اون: آمریکا را به «خاکستر» تبدیل می کنیم

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بار دیگر به آمریکا هشدار داد که این کشور را به طور کامل نابود و «تبدیل به خاکستر» خواهد کرد. رهبر کره شمالی با چاپ مقاله ای در یک روزنامه دولتی این کشور آنچه را که «استانداردهای دوگانه» و «اقدامات ناعادلانه» آمریکا خواند مورد انتقاد قرار داد و نوشت: «آمریکا بعد از جنگ سرد، سیاست عدم هر گونه همزیستی با جمهوری دموکرات خلق کره را در پیش گرفت تا پرچم سوسیالیسم را پایین بیاورد».

وی در ادامه نوشت: «در ارتباط با مساله آزمایش های هسته ای، شلیک آزمایشی موشک های بالستیک و پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی که نیروهای متخاصم تحت رهبری آمریکا ما را به خاطر آنها مقصر می دانند، باید گفت اعضای شورای امنیت سازمان ملل و دیگر کشورهایی که خود را توسعه یافته قلمداد می کنند مدت هاست چنین آزمایش هایی را انجام داده و چنین موشک هایی را پرتاب می کنند. هیچ بندی در منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی تصریح نکرده که چنین اقداماتی تهدید علیه صلح بوده و باید محدود شوند این در حقیقت پیروی از استانداردهای دوگانه و غیرمنطقی ترین و ناعادلانه ترین نوع برخورد با کره شمالی است.»

او در پایان این مقاله طبق روال پیشین به اعلام جنگ علیه آمریکا و کره جنوبی پرداخت و نوشت: «اگر آمریکا و حکومت پارک گئون های (رئیس جمهور کره جنوبی) به تحریم های بدون ملاحظه خود ادامه دهند، ایستگاه نهایی آنها جنگی خواهد بود که در آن آمریکا و حکومت دست نشانده اش از سطح زمین محو خواهند شد. اگر آنها به «تحریم های مبتنی بر خودکشی» علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره ادامه دهند و خلاف جهت جریان زمان شنا کنند با نابودی نهایی مواجه می شوند و اراضی آنها به خاکستر تبدیل خواهد شد.»