آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۸۸۱۵
سیاسی
۳

دکتر اسدالله بادامچیان: دولت روحانی قادر به حل معضل برجام نیست

نایب رئیس حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت آقای روحانی قادر به حل معضل برجام نیست، گفت: اگر دولت آقای روحانی در انتخابات آینده مجددا رای بیاورد مشکل همینطور استخوان لای زخم خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله بادامچیان، نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگویی، برجام را پدیده ای پیچیده دانست و اظهار کرد: دولت آقای روحانی در آغاز نسبت به برجام خیلی خوشبین بود اما به تدریج خوش بینی دولت کم شد.

وی افزود: امروز با تغییر رئیس جمهور آمریکا و مسائل اتحادیه اروپا، برجام دچار تردید شده است. اکنون آن ذهنیت روزهای اول برجام و چهره های خندان دولتمردان به ذهنیت هایی تبدیل شده است که در پی چاره اندیشی برای پس از به باد رفتن برجام هستند و چهره های اخم کرده ای که سخن از اقدامات ایران می کنند.بادامچیان با تاکید بر اینکه اکنون سوال داخلی و خارجی این است که سرانجام برجام چه می شود؟، تصریح کرد: امروز آمریکایی ها نمی دانند با برجام چه کنند؟ ترامپ گفت آن را پاره می کنم اما پس از پیروزی دیگر سخن از پاره کردن برجام نمی گوید.نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اوباما هم که آبروی آمریکا را برده است، در برابر عدم اجرای تعهداتش از یک طرف حرف از اجرایی شدن برجام می زند و از طرف دیگر تحریم ایران را امضا می کند.وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا درباره برجام دچار چندگانگی است، افزود: آنها با آمریکا اختلاف نظر دارند ولی نمی توانند تصمیم قاطعی بگیرند. در این زمینه میان دولت های اروپایی نیز اختلاف نظر فراوان است.