آرشیو چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۱
انرژی
۸

اخبار داخلی

داماتو تاثیری بر قراردادهای نفتی ایران ندارد

معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت، در امور مهندسی و توسعه، قانون داماتو را بر قراردادهای ایران و شرکت های بین المللی بی تاثیر خواند.

غلامرضا منوچهری افزود: قرارداد توتال در طرح ها مثل فاز دوم پارس جنوبی مربوط به بعد از قانون داماتو بوده، لذا می بینیم این تحریم ها تاثیری در تصمیم شرکت های خارجی ندارد. وی افزود: تحریم های جدید آمریکا فقط خود شرکت های آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد و محدود می کند.

سالانه 3 میلیارد دلار گاز از ترکمنستان وارد می شود

مشاور وزیر نفت گفت: با توجه به واردات سالانه سه میلیارد دلار گاز از ترکمنستان، از سال گذشته مقرر شد در برابر بهای گاز وارداتی، تولیدکنندگان را تشویق به صادرات به این کشور کنند و به میزان واردات گاز، کالابه آن صادر کنیم.

محمدتقی امانپور افزود: ایران کشوری وارداتی و قوانین مربوط به واردات کالاقوانین خوبی است، ولی قوانین صادرات دست و پاگیر است. باید از صادرات کالاو قراردادهای صادراتی به نفع واردات استفاده کرد. امانپور افزود: اقتصاد وابسته به نفت باید به اقتصادی تبدیل شود که نفت و گاز و پتروشیمی موتور توسعه آن باشد. وی با بیان این که از سرمایه ها و داشته های خود در حوزه های مختلف به درستی استفاده نمی کنیم، اظهار کرد: باید اقدامات ما دانش محور و سازمان ها نیز دانش بنیان باشند.