آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۱
حوادث
۱۸

حوادث جهان

زهره صفاری
نیم قرن عاشقی

زوج عاشق پیشه امریکایی برای اثبات وفاداری شان به یکدیگر 50 سالی است که سالگرد ازدواجشان را در محل برگزاری مراسم عروسی شان برگزار می کنند.«سندی» و «جیم زاهن» که حالاچندین فرزند و نوه دارند، ازنخستین سالگرد ازدواجشان هر سال به هتل محل برگزاری مراسم خود در واشنگتن رفته و با همکاری مدیران هتل هر سال یک اتاق را با قیمت 13/28 دلار اجاره می کنند؛ هزینه ای که برای نخستین شب اقامت شان درهتل پرداخته بودند. اصرار این زوج به برگزاری مراسم سالگرد ازدواجشان به این شکل سبب شده مدیران هتل نیز همراهی شان کرده و این روز خاص را به آنها اختصاص دهند.

شورش در «مانوس»

پناهجویان کشوراسترالیا که در بازداشتگاه «مانوس» پاپوآ واقع درگینه نو نگهداری می شوند پس از مرگ یک پناهجوی بیمار شورش کردند. این بازداشتگاه پیش از این به خاطر مرگ «حمید خزائی» پناهجوی ایرانی خبرسازشده بود. اما شنبه شب پس از مرگ یک پناهجوی سودانی، در این بازداشتگاه شورش شد.براساس برخی آمارها حدود 450 ایرانی در بازداشتگاه های نائورو و مانوس بسر می برند و درخواست آنها برای پناهندگی رد شده است.چند ایرانی نیز تاکنون در این بازداشتگاه ها جان خود را از دست داده اند.افزایش آزار، سوء رفتار، کوتاهی و مخفی کاری در داخل سیستم های پردازش منطقه ای در مانوس و نائورو، انتقادهای گسترده ای از عملیات در این دو بازداشتگاه به همراه داشته است.

مسابقه مرغ زیبا

اقلیم کردستان عراق درحالی گرفتار بحران مالی است که مراسم ملکه زیبایی مرغ این کشور در منطقه «قوش تپه» در حاشیه شهر اربیل برگزار شد. تخمگذاری 180 عددی در ماه، داشتن پرهای زیاد روی ران، داشتن دو تاج بر سر از جمله شاخص های کسب این عنوان از سوی برگزار کنندگان اعلام شده است.نرخ مرغ های شرکت کننده در این مسابقه بالای 1000 دلار بود وبرنده نیز 5 هزار دلار دریافت کرد.در این مراسم که سالانه در این منطقه برگزار می شود، صدها مرغ با صاحبانشان حضور داشتند.بعد از انتخاب مرغ ملکه زیبایی هر تخم مرغ این مرغ به مبلغ 25 هزار دینار عراقی معادل 75 هزار تومان به فروش می رسد.