آرشیو سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۷
صفحه آخر
۱۲

ورود نخست وزیر سوریه و 15 وزیر به حلب بازسازی شهر سرعت می گیرد

چند روز پس از آزادسازی شهر استراتژیک حلب در غرب سوریه، «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه به دستور مستقیم بشار اسد رئیس جمهور این کشور وارد این شهر شد.

وی به همراه 15 تن از وزاری کابینه از آخرین فرآیند خدمات و امدادرسانی به شهر حلب اطلاع پیدا کردند و دستوراتی را برای تسریع برآورده کردن انتظارات شهروندان حلبی به مسئولان ذی ربط داد.

حلب که بخش های زیادی از آن به ویژه بخش شرقی شهر از سال 2012 به اشغال تروریست های تکفیری در آمده بود، ماه گذشته میلادی و پس از درگیری های شدید و به رغم تمام تلاش غرب و تروریست ها، آزاد شد.

شهر حلب یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهر های سوریه است که در طول اشغال، خسارت های زیادی متحمل شد و دیگر نشانی از آن شهر سابق را ندارد. این شهر مقر اصلی تروریست های داعش در سوریه به شمار می آمد که اکنون با آزادی این شهر عرصه بر آنان «بسیار» تنگ شده است.

هفته گذشته نیروهای سوریه به کمک روسیه، ایران و حزب الله توانستند علی رغم مقاومت آمریکا و غرب، شهر حلب را آزاد کنند. آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای غربی در آخرین لحظاتی که پیروزی جبهه مقاومت مسجل شده بود بارها تقاضای آتش بس دادند تا بلکه بتوانند فرصتی را برای تروریست ها فراهم کنند.

همزمان با آغاز سال جدید میلادی هزاران نفر از مردم خوشحال حلب که به خانه های خود با هزاران امید بازگشته اند، سال نو را جشن گرفتند تا اعلام کنند حلب را بار دیگر خواهند ساخت و تا از بین نرفتن کامل تروریست ها در سوریه آرام نخواهند نشست.