آرشیو سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۷
صفحه آخر
۱۲

در اعتراض به فروش جزایر مصری به آل سعود صورت گرفت

فراخوان قیام علیه السیسی

جنبش «ششم آوریل» مصر طی بیانیه ای از مردم این کشور خواسته در اعتراض به واگذاری دو جزیره مصری به آل سعود، «قیام» کنند.

دولت مصر به ریاست «عبدالفتاح السیسی» اخیرا توافقنامه فروش دو جزیره تیران و صنافیر را به عربستان با وجود اعتراض های مردمی و مخالفت دادگاه عالی تایید و برای تصویب نهایی به پارلمان این کشور فرستاد. این مسئله باعث اعتراض های گسترده داخلی شده است. به گزارش خبرنگاران جوان، جنبش «ششم آوریل» با «خائن» توصیف کردن «کسانی که دو جزیره تیران و صنافیر را به عربستان فروخته اند»، خواستار قیام مردم مصر علیه این تصمیم شد. این جنبش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده «سالی سرشار از خیانتکاری به پایان رسید. سالی که ممکن است بدترین سال در تاریخ رژیم های این کشور و حتی بدتر از رژیم های اشغالگر خارجی در مصر به شمار آید.»

جنبش «ششم آوریل» خطاب به مردم مصر گفته: «از ملت مصر که منشا قدرت هستند و خصوصا غیرنظامیان و پس از آنها از نظامیان می خواهیم که برای دفاع از سرزمین شان قیام کنند. کاسه صبر لبریز شده است و این جنبش تاکید می کند که همواره در صف نخست مدافعان خاک مصر قرار دارد.» گفته می شود بیانیه مذکور با استقبال گسترده مردم مصر و خصوصا فعالان سیاسی و مطبوعاتی مواجه شده است.

در همین حال «احمد صبری ابوعلم» به عنوان وکیل و مشاور قانونی مصری با ارسال هشدار به «علی عبدالعال» رئیس پارلمان این کشور، از وی خواست به سوگندی که برای دفاع از قانون اساسی و قوانین کشور و حفاظت از وحدت و تمامیت ارضی کشور یاد کرده بود خیانت نکند. براساس این گزارش، «ابوعلم» همچنین از «عبدالعال» خواست مناقشه توافقنامه واگذاری جزایر تیران و صنافیر را به طور کل نپذیرد و کابینه را، از جمله نخست وزیر و وزرای آن به جرم ضرر زدن به منافع عالی کشور و خودداری از اجرای احکام قضایی لازم الاجرا، سلب اعتماد کند.