آرشیو پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۲۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس پلیس آگاهی کرمان خبر داد: کلاهبرداری 4 میلیاردی شرکت کاغذی ساخت فیلترهای غیراستاندارد

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از شناسایی و انهدام یک شرکت کاغذی کلاهبردار که اقدام به ساخت فیلترهای هوای غیراستاندارد می کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله حسن پور در جمع خبرنگاران از دستگیری اعضای یک شرکت کاغذی خبر داد و اظهار داشت: این شرکت با نام توان افزانیرو با وعده های دروغین اشتغال با حقوق روزانه 150 هزار تومان در زمینه ساخت فیلتر هوای انواع خودروها در فضای مجازی تبلیغ می کرد.

وی افزود: این شرکت کاغذی کلاهبردار که چهار نفر عضو دارد، تنها با استفاده از یک میکسر و چند قالب، اقدام به ساخت فیلترهای هوای غیراستاندارد می کرد و تاکنون 90 نفر شاکی دارد.

حسن پور ابراز داشت: این شرکت هیچ مجوز کسبی ندارد و ثبت هم نشده است و در یک واحد 40 متری کار می کرده و با وعده تحویل خط تولید از 2 میلیون تومان تا 60 میلیون تومان از افراد متعدد کلاهبرداری کرده است.

این مسئول مجموع کلاهبرداری صورت گرفته توسط این شرکت تقلبی را تا 400 میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: مدیرعامل این شرکت سوادی در حد دیپلم دارد و هیچ اطلاعاتی در زمینه تولید فیلتر هوا ندارد.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: مدیرعامل شرکت از اکثر افراد مبلغ 2 میلیون تومان دریافت کرده و حتی قصد فروش محموله ای از تولیدات خود را به تهران داشت و تمام تبلیغات خود را از طریق فضای مجازی و سایت دیوار انجام می داد.