آرشیو سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۷۷۳
سیاست
۱۵

رئیس قوه قضائیه: ارتحال آیت الله هاشمی بیدارباش برای همه ما است

میزان: رئیس قوه قضائیه روز گذشته در جلسه مسئولان عالی قضائی، آیت الله هاشمی رفسنجانی را مجاهدی خستگی ناپذیر و شخصیتی موثر در فرازونشیب های انقلاب توصیف کرد و گفت: «ارتحال ناگهانی و تکان دهنده ایشان، سرنوشت محتوم همه ابنای بشر و خصوصا بیدارباشی برای همه ما مسئولان است تا همگی خود را برای تنهایی و مسیر بی نهایت پس از مرگ آماده کنیم».

آیت الله آملی لاریجانی، با تسلیت ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، عنوان کرد: «از خدا می خواهیم روح ایشان را با ارواح طیبه شهدا، صدیقین و ائمه اطهار(ع) محشور کند. آیت الله هاشمی رفسنجانی سال های متمادی قبل از انقلاب از مجاهدان خستگی ناپذیر، بعد از انقلاب یار صدیق حضرت امام راحل (قدس الله نفسه الزکیه) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در همه فرازونشیب های انقلاب، شخصیتی تاثیرگذار بود».

او با بیان اینکه توجه به این معانی و عالم پس از مرگ، آثار مهمه ای در حیات دنیوی انسان دارد، گفت: «درگذشت شخصیت های بزرگ این اثر را دارد که به نوعی بیدارباش برای قلوب همگان است تا مسیر آینده خود را بهتر بشناسند. از خداوند متعال می خواهیم روح آیت الله هاشمی رفسنجانی را مشمول عنایات خاصه خود بگرداند و وی را از رحمت واسعه خود که می فرماید «نبیء عبادی انی انا الغفور الرحیم» بهره مند کند. برای ایشان علو درجات و برای بازماندگانشان صبر و اجر را مسئلت می کنم».