روزنوشت های جشنواره فیلم فجر/5
«خفه گی»: فیلم نوآر ایرانی
ژانر تریلرهای جنایی و روانکاوانه با مایه های نوآر، ژانر نسبتا فقیری در سینمای ایران است. بعد از ساموئل خاچکیان، شاید فریدون جیرانی، تنها فیلمساز ایرانی است که اغلب فیلم هایش را در این ژانر ساخته. فیلم اخیر او یعنی«خفه گی» نیز فیلمی با ویژگی های سینمای نوآر است. کیفیت معمایی و رازگونه فیلم، شخصیت های نامتعادل، روان پریش و سرخورده، وجود زن فم فتال، ویژگی های اروتیک، تصویر سیاه و سفید، نورپردازی با کنتراست بالاو تیرگی عمدی تصاویر از عناصر استتیک سینمای نوآر است که در «خفه گی» دیده می شود. با اینکه جیرانی سعی کرده قواعد و عناصر این ژانر را با دقت در این فیلم به کار گیرد و فضا و حال و هوایی نوآرگونه
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.