آرشیو سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۲
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

سهیل کریمی، مستندساز: دوتابعیتی ها حتی با نگاه ملی و هنری هم مخالف هستند

یک هنرمند گفت: دوتابعیتی های سینمای ایران نشان داده اند که نه تنها با نگاه انقلابی، بلکه با نگاه ملی و هنری هم مخالف هستند.

سهیل کریمی، مستندساز و فعال فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار کیهان، درباره حضور افراد دوتابعیتی در فضای فرهنگی کشور با بیان مطلب فوق افزود: مدیرانی که سال ها در خارج از کشور فعالیت می کردند و همراهان دوتابعیتی آنها در جشنواره فیلم فجر، امتحان خود را پس دادند و در جشنواره امسال دیدیم که این افراد نه با تکنیک و فرم کار دارند و نه با محتوا، بلکه براساس میل و سلیقه شخصی کار کردند.

وی ادامه داد: غلبه سلیقه و گرایش سیاسی دوتابعیتی های جشنواره فجر باعث شد که برخی از آثار با شاخص های بین المللی هم در عرصه مستند و هم داستانی دیده نشوند و رای نیاوردند.

کریمی تصریح کرد: از مدیرانی که خودشان سال ها خارج از کشور زندگی کرده اند نمی توان انتظار داشت که آدم های قرص و محکم ایرانی را برای کار به جشنواره فیلم فجر بیاورند. از چنین افرادی نمی توان توقع داشت که در جشنواره و نسبت به فیلم هایی که متعلق به جمهوری اسلامی هستند، عادلانه داوری کنند.

این مستندساز، اهمیت و حساسیت فرهنگ را نسبت به سایر حوزه ها بیشتر دانست و گفت: در نظامی که انقلاب آن بر مبنای فرهنگ شکل گرفته است اگر بنا باشد خودمان را با فرهنگ غیرایرانی منطبق کنیم، نامطلوب است! رهبر انقلاب از ابتدا مسئله تهاجم فرهنگی را تذکر می دادند، اما الان کار ما به جایی رسیده که سربازهای فرهنگی غرب را می آورند تا در جشنواره فجر داوری کنند!