آرشیو پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۷۰
جهان
۶

مادورو بر گفت و گو با مخالفان تاکید کرد

رئیس جمهور ونزوئلاتاکید کرد امروز یکی از اولویت های سیاسی انقلاب بولیواری مذاکره با مخالفان برای تضمین نظام دموکراتیک و صلح در کشور است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از پایگاه خبری پرنسا لاتینا، روز قبل مادورو میزبان اعضای جامعه یهودی در ونزوئلابود. وی همچنین با آلدو جیوردانا، نماینده واتیکان در کاراکاس برای تنظیم برنامه کاری دولت و ائتلاف مخالفان به نام میز اتحاد دموکراتیک، در جهت رفاه ملت دیدار کرد.

مادورو در کاخ میرافلورس، با خاخام ایساک کوهن، نماینده انجمن اسرائیلی و چند نماینده دیگر دیدار و بر آمادگی انقلاب بولیواری برای تقویت روابط همکاری و برادری با این انجمن تاکید کرد. همچنین در دیدار با نماینده پاپ، جیوردانا بر تعهد پاپ به عنوان میانجی در مذاکرات میان دولت ونزوئلاو میز اتحاد دموکراتیک تاکید کرد.

مادورو روز دوشنبه نیز با خوزه لوئیس رودریگز زاپاته رو، نخست وزیر سابق اسپانیا، یکی از میانجیگران مذاکرات صلح ونزوئلادیدار کرد. وی بر تشکیل میز مذاکره با مخالفان راست گرا با هدف رفاه ونزوئلاتاکید دارد، اما نمایندگان میز اتحاد دموکراتیک در ابتدا برای شرکت در مذاکرات شرط گذاشتند و در نهایت روند گفت وگو را ترک کردند.