آرشیو چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۸۱۶
سیاست
۲
روزنه

وحدت اصولگرایان امید آیت الله مکارم شیرازی

هر روز که می گذرد، قطعات بیشتری از پازل وحدت اصولگرایان گم می شود. جریان اصولگرا اگرچه سعی می کرد با سربرآوردن جبهه مردمی نیروهای انقلاب(جمنا)، بر اختلافات خود سرپوش بگذارد، اما پروپاگاندای آنها حتی یک هفته هم دوام نیاورد. مصطفی میرسلیم، نامزد موتلفه، به همراه دبیرکل و اعضای شورای مرکزی آن به دیدار آیت الله مکارم شیرازی رفته اند. آیت الله مکارم در این دیدار گفته است «ما همواره شما را دعا می کنیم و امیدواریم که بتوانید یک ائتلاف خوبی را میان اصولگرایان شکل دهید.اگر تمام اصولگرایان یک نفر را معرفی کردند امیدی به نتیجه انتخابات هست، اما اگر کاندیداهای متعددی معرفی کنند، مطمئن باشید که در شرایط فعلی موفقیتی حاصل نخواهد شد».

توصیه آیت الله به وحدت اصولگریان در شرایطی مطرح شده که تا همین مقطع، موتلفه و نامزد آن به طور رسمی خرج خود را از دیگر اصولگرایان جدا کرده اند. آنها در اولین تجمع جبهه مردمی که پنجشنبه گذشته برگزار شد، حضور داشتند. با این حال اسدالله بادامچیان، دیروز به خبرآنلاین گفت موتلفه عضو جمنا نیست. او در توجیه حضور موتلفه در کنگره جبهه مردمی هم گفته که «ما با همه جریانات سیاسی در این مملکت تعامل داریم، شما می دانید که بعضی وقت ها در گروه های دیگری هم که غیراصولگرایان هستند، شرکت می کنیم».

میرسلیم هم به تازگی در مصاحبه ای اظهارات جدید باهنر را بی پاسخ نگذاشته بود. باهنر، دبیرکل جبهه خط امام و رهبری اعلام کرده، این جبهه از نامزد جمنا حمایت خواهد کرد. میرسلیم هم گفته تصمیمات اخیر باهنر، بدون مشورت با اعضای این جبهه، از جمله موتلفه اعلام شده است. او حتی اعلام کرده بود تعدد نامزدها باعث افزایش مشارکت خواهد شد و اگر لازم به وحدت باشد در دور دوم این کار انجام می شود. موتلفه تا به اینجا رسما ساز جدایی می زند. جریان پایداری شاخه مصباح هم به جمنا نپیوسته و نامزدش سعید جلیلی است که او هم قبول نکرده در جمع نامزدهای جمنا باشد. حمید بقایی هم با حمایت تمام قد یاران احمدی نژاد آمده است. از این رو آن وحدتی که برخی جریان ها و حامیان رسانه ای آنها، از جمله خبرگزاری تسنیم به دنبال آن هستند تا در پرتو جمنا محقق شود، حبابی بوده که از حالاناپایداری خود را نشان داده است.