آرشیو دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۰۰۰
نفت و پتروشیمی
۱۱

خبر بنگاهی

تولید کاتالیست های هم رسوبی در کشور

گروه بنگاه ها: تابوی تولید صنعتی کاتالیست های هم رسوبی کشور با ارسال کامل سفارش کاتالیست متانیشن از خانواده کاتالیست های هم رسوبی برای مجتمع پالایش نفت تبریز شکسته شد.

به گزارش روابط عمومی نفت و گاز سرو، این شرکت با راه اندازی خط تولید محصولات استراتژیک کاتالیست های هم رسوبی در کشور، توانست ایران را به جمع کشورهای سازنده و توانمند این حوزه اضافه کرده و گامی موثر در جهت تولید ناخالص ملی بردارد. امیر هومن کریمی وثیق، مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو با اعلام این خبر گفت: پس از افتتاح خط تولید کاتالیست های هم رسوبی با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آبان ماه سال جاری، سفارش کامل کاتالیست متانیشن از خانواده کاتالیست های هم رسوبی با اخذ گواهی های بازرسی محصول، برای مجتمع پالایش نفت تبریز از سوی شرکت نفت و گاز سرو ارسال شد. کریمی وثیق با اشاره به اینکه محصولات کاتالیستی در گذشته از کشورهای انگلستان و دانمارک تامین می شد، افزود: این شرکت با دستیابی به دانش ساخت کاتالیست های هم رسوبی توانسته است وابستگی به شرکت های خارجی را از بین ببرد. وی بیان کرد: کاتالیست متانیشن یکی از کاتالیست های هم رسوبی است که در تولید گاز سنتز پالایشگاه ها و پتروشیمی های کشور کاربرد دارد، به طوری که فعالیت واحدهای مربوطه بدون حضور این محصولات امکان پذیر نیست.

نشست آینده اوپک 25 مه برگزار می شود

ایرنا: کویت به عنوان رئیس کمیته نظارت بر اجرای توافق نفتی وین اعلام کرد «سازمان اوپک نشست بعدی خود را برای بررسی آخرین تحولات بازار جهانی نفت و ارزیابی پرونده عرضه و تقاضا تاریخ 25 مه (4 خرداد96) برگزار می کند.» نوال الفزیع نماینده دائم کویت در سازمان اوپک در اظهاراتی مطبوعاتی به روند مثبت اجرای توافق نفتی وین و پایبندی 94 درصدی صادرکنندگان نفت عضو اوپک به این توافق نامه اشاره کرد وگفت: پیش بینی ها بر آن است که در صورت ادامه روند پایبندی صادرکنندگان به توافق نامه وین، بازارهای جهانی نفت در سه ماه سوم سال جاری میلادی شاهد ثبات خوبی خواهد بود و قیمت ها به اندازه قابل توجهی طی ماه های آینده افزایش یابد.وی افزود: پایبندی صادرکنندگان غیرعضو اوپک به توافق نفتی وین نیز 66 درصد گزارش شده است و نشست کمیته نظارت برای بررسی چگونگی اجرای توافق به ریاست کویت تشکیل می شود.