آرشیو دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۴
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
بازتاب

ورزش همگانی، نیازمند همت همگانی

سند تحول و توسعه فدراسیون ورزش همگانی چیست و چه نقشی در برنامه های آتی این فدراسیون دارد؟ اصلانی، مشاور راهبردی فدراسیون ورزش های همگانی و مسئول سند تحول و توسعه درباره نوگرایی در ورزش همگانی به رادیو ورزش گفت: در زمینه تحول و نوگرایی در ورزش، بویژه ورزش های همگانی که مخاطبان فراوانی دارد، کارهای خوبی انجام شد. از سال 94 توانستیم سند اول را با 38 طرحی که در آن درج کرده بودیم، منتشر کنیم.

سال 95 سند دوم با 50 طرح مکمل تهیه شد. در تدوین این سند، تعداد بیشتری نفر ساعت مشارکت داشتند. با تجربه ای که از سند پیشین داشتیم، مراحل نهایی ویرایش این سند در حال انجام است که تا پایان سال 95، کار چاپ و توزیع آن انجام می شود. در مجموع، 90 طرح در این سند وجود دارد که اگر از لحاظ سخت افزار، منابع مالی و نرم افزار تامین باشد، سبب تحول چشمگیر در ورزش می شود و هدف فدراسیون ورزش های همگانی (افق 1404) که پرداختن 50 درصد مردم به ورزش های همگانی است، محقق خواهد شد.

اصلانی ادامه داد: در این طرح ما در مکان هایی که ورزش همگانی انجام می شد؛ حاضر شدیم و ایستگاه های سلامتی دایر کردیم. در این ایستگاه ها فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت با ما همکاری داشتند. مردم می توانند در این مکان ها از میزان قند خون، فشارخون، تناسب اندام و موارد مربوط به سلامت خود آگاه شوند. مثال دیگر، طرح آمایش سرزمینی و منطقه بندی ورزش همگانی است که در آن کشور به ده منطقه تقسیم شده است و سرانجام این که ورزش همگانی نیازمند همت، تلاش و تعامل همگانی است.