آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۲
ورزشی
۹

والیبال نوجوانان آسیا - میانمار

ایران، پرافتخارترین تیم قاره کهن به سکو نرسید

تیم والیبال نوجوانان ایران در مسابقه رده بندی قهرمانی آسیا مغلوب چین شد تا با کسب رتبه چهارم این رقابت ها به کار خود در میانمار پایان دهد.

مرحله نهایی یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال آسیا و انتخابی جهان دیروز در شهر نایپیداو میانمار با چهار دیدار پیگیری شد.

در سومین مسابقه این مرحله و دیدار رده بندی تیم والیبال نوجوانان ایران از ساعت 13 به وقت ایران به مصاف چین رفت و سه بر یک مغلوب شد تا در نهایت جایگاه چهارم آسیا را به دست آورد. شاگردان محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ست نخست 25 بر 22 به پیروزی رسیدند اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 21 و 25 بر 19 برای دومین بار مغلوب چین شدند. تیم ایران در دور مقدماتی این رقابت ها بنگلادش را سه بر صفر شکست داد و برابر کره جنوبی سه بر صفر مغلوب شد. در دور دوم نیز برابر چین سه بر دو مغلوب شد و در آخرین مسابقه این مرحله موفق به شکست چین تایپه با نتیجه سه بر صفر شد. ملی پوشان ایران در مرحله حساس پلی آف تایلند را از پیش رو برداشتند و سهمیه جهانی گرفتند. ملی پوشان ایران در دیدار مرحله نیمه نهایی سه بر دو مغلوب کره جنوبی شدند و برای کسب مقام سوم در مرحله نهایی به مصاف چین رفتند که نتیجه این دیدار را نیز سه بر یک به حریف واگذار کردند. والیبال نوجوانان ایران با هفت مدال طلاو یک مقام نایب قهرمانی پرافتخارترین کشور 10 دوره گذشته این رقابت هاست، اما در جام یازدهم از رسیدن به سکو بازماند. تیم های چین، ایران، چین تایپه، تایلند، استرالیا و میانمار رتبه های سوم تا هشتم یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا در سال 2017 را به دست آوردند و تیم های کره جنوبی و ژاپن به ترتیب مقام های اول و دوم این رقابت ها را آن خود کردند.