آرشیو سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

روی آنتن

نمایش زنده توانمندی های ارتش

به مناسبت 29 فروردین، روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز ساعت 8 صبح مراسم رژه یگان های پنجگانه ارتش، مستقیم از شبکه یک پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم یگان های نیروی زمینی، هوایی و پدافند در مقابل رئیس جمهور و مقامات عالی رتبه ارتش رژه می روند. رژه بالگردها و هواپیماهای ارتش و پرش چتربازان تیپ 65 نیروی زمینی ارتش از دیگر برنامه های رژه سه شنبه است.

پخش و بررسی «A751» در شبکه مستند

بهترین مستند جشنواره فیلم فجر در سال 94 امشب ساعت 20 و 30 دقیقه در برنامه «به اضافه مستند» از شبکه مستند پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، چهاردهمین قسمت از «به اضافه مستند» به پخش و بررسی مستند «A751» اثر تحسین شده بهروز نورانی پور و از محصولات مرکز مستند سوره اختصاص دارد.

این اثر، روایتی است از سرگذشت تکان دهنده سه دختر کرد سوری بعد از تجاوز داعش به آنها که تاکنون در 12 جشنواره خارجی حضور داشته و در جشنواره های داخلی نیز موفق به کسب جوایزی از جمله سیمرغ بلورین بهترین مستند جشنواره فجر شده است.

نواهای قشقایی با «نغمه لر» در جشنواره کرواسی

برنامه مستند رادیویی «نغمه لر» کاری از صدای مرکز فارس به تهیه کنندگی فاطمه وکیلی، تنها مستند راه یافته به جشنواره کرواسی بین شبکه های رادیویی کشور، توانست بار دیگر نام فارس را بر قله افتخار قرار دهد و شادی و نشاط فارسیان فرهیخته را فراهم سازد.

به گزارش روابط عمومی مرکز فارس، «نغمه لر» به ترکی معادل نغمه ها یا آواهاست که لر همان «های» فارسی است. در این مستند که روایتگر زندگی عشایر قشقایی است از تولد دختر ایل به نام «درنا» شروع می شود و لالایی مادر استاد فرهاد گرگین در ابتدای مستند شنیدنی است و مخاطب را به دنبال کردن ادامه سبک زندگی عشایر از این برنامه تشویق می کند.

«29 اردیبهشت» برنامه انتخاباتی شبکه آموزش

از آنجا که در 29 اردیبهشت، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، شبکه آموزش با استفاده از همین عنوان برنامه ای ساخته است.

به گزارش روابط عمومی شبکه آموزش سیما، برنامه «29 اردیبهشت» متناسب با حال و هوای انتخابات روزهای سه شنبه و پنجشنبه ساعت 19 از شبکه آموزش سیما به مخاطبان ارائه خواهد شد.