آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۲
صفحه آخر
۱۲

با پیوستن 300 اسیر دیگر به اعتصاب، شمار اعتصابیون در زندان های رژیم صهیونیستی از مرز 2000 تن گذشت

با اعتصاب غذای 300 اسیر فلسطینی دیگر تعداد اسیران فلسطینی اعتصاب کننده غذا در زندان های رژیم صهیونیستی از مرز 2000 نفرگذشت.

«گلعاد اردان، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در گفت وگو با رادیو این رژیم با اعلام اینکه «هیچ فرصتی برای مذاکره با اسیران فلسطینی وجود ندارد»، اظهار داشته، 300 اسیر فلسطینی دیگر هم دست به اعتصاب غذا زده اند 2700 اسیر فلسطینی از 28 فروردین گذشته (17 آوریل) و به درخواست «مروان البرغوثی» رهبر برجسته جنبش فتح و برای بهبود شرایط اسارتشان دست به اعتصاب غذا زده اند، که با اضافه شدن این 300 تن، شمار آنها به 200 نفر رسید. اعتصاب غذای نامحدود اسیران فلسطینی به دلیل شرایط غیر انسانی در اسارتگاه های رژیم صهیونیستی وارد پانزدهمین روز خود شده است. مقاومت فلسطین این اعتصاب را که به شدت صهیونیست ها را نگران کرده «انتفاضه اسیران» نام گذاشته اند. در همین حال، «محمود الزهار» یکی از رهبران جنبش حماس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به تسلط بر اموال فلسطینیان و استفاده از آنها برای باند خود و بی توجهی به مشکلات اسیران فلسطینی متهم کرد. این در حالی است که اخیرا تظاهراتی نیز در غزه علیه محمود عباس به دلیل اهمال کاری و بی توجهی به خواسته های اسیران فلسطینی صورت گرفته بود.

مذاکره می کنیم

رئیس باشگاه اسیران فلسطینی اما گفته با بالا گرفتن اعتصاب، مدیریت زندان های اسرائیل تعدادی از رهبران اسیرانی را که دست به اعتصاب غذا در زندان های واقع در جنوب اراضی اشغالی زده اند، با هدف مذاکره با آنها به زندان «جلبوع» در شمال این اراضی منتقل کرد. از جزئیات این خبر گزارشی منتشر نشده است.