آرشیو پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۸۰۴
جامعه
۱۳

خبر

آرزوی وزیر بهداشت برای روحانی

فارس| سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت گفت: امیدوار و آرزومندیم در این روزهایی که به میلاد حجت داریم همه آرزوهایی که روحانی برای ایران دارد، تحقق پیدا کند. اگر در طول 10 دولت قبل در حوزه سلامت همین قدر توجه می شد قطعا شرایط بسیار مطلوب تری در این حوزه داشتیم. امیدواریم در دولت بعد و دولت های بعد سلامت یکی از اولویت های دولت باشد.

معتقدیم حکومت حداقل کاری که باید برای مردم خود انجام دهد امنیت است که باید از تمام نیروهای نظامی و انتظامی که در این راستا تلاش می کنند، تقدیر کرد. سلامت از دیگر اولویت هایی است که حکومت ها باید به آن توجه کنند. هزاران هزار میلیارد در این دولت در حوزه سلامت در سطح کشور هزینه شده و آقای روحانی 11 میلیون نفر را بیمه کرد که البته این قانون 20 سال پیش تصویب شده بود ولی آقای روحانی آن را عملیاتی کرد و امروز موجب شد که هزینه از جیب مردم کاهش چشمگیری پیدا کند. نباید حزبی، عشیره و طایفه ای نگاه کنیم. کارنامه ما کارنامه نظام است و دولت تدبیر با وجود تمام مشکلات و تحریم هایی که داشته، خوب عمل کرده است. سلامت فقط درمان نیست و به نظر ما کلا پیشگیری است و ما به ساختن این میزان تخت بیمارستان و ساخت دارو و غیره افتخار نمی کنیم. البته واردات دارو 500 میلیون دلار در کشور کاهش پیدا کرده و در طول دو سال گذشته صادرات 5/2 برابر افزایش و وابستگی 10 درصد در سطح کشور کاهش پیدا کرده است. اگر این مسیر را ادامه دهیم به شرایط ایده آلی دست می یابیم و می شود، چراکه هر وقت ایران اسلامی می خواهد روی مسیر توسعه بیفتد یک اتفاق برایش می افتد امیدواریم این مسیر به استقرار اخلاق ختم شود.»

تفاهم با هلال احمر برای ماندن موزه صنعتی

تسنیم| رجبعلی خسروآبادی: مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از تفاهم با هلال احمر بر حفظ کاربری موزه صنعتی خبر داد و افزود: «تفاهم مرمت موزه استاد صنعتی با حفظ کاربری موزه ای با سازمان زیباسازی صورت گرفته و هرگونه کارکرد دیگری مغایر با مفاد این تفاهمنامه است و هرگونه اظهارنظر در خصوص تصمیم مدیران هلال احمر برای آینده موزه استاد صنعتی باید بر اساس کارکرد موزه ای باشد و 24 اردیبهشت ماه با حضور طرف های تفاهمنامه جلسه ای در خصوص تعیین و تکلیف بازگشایی موزه استاد صنعتی برگزار می شود.»