آرشیو پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۱۰
فن آوری
۸

بطری آب هوشمند مخصوص بانوان

سوسن صادقی

بدن در فصل گرما به آب زیادی نیاز دارد بخصوص افرادی که فعالیت های بدنی زیادی دارند و باید در فصل گرما بیشتر آب بنوشند اما همیشه آنقدر درگیر فعالیت های روزانه می شویم که به طور کامل فراموش می کنیم به میزان کافی آب بنوشیم و همین موضوع صدمات زیادی به بدن وارد می کند.

اخیرا یک استارتاپی که در زمینه سلامت و تناسب اندام زنان فعالیت می کند یک بطری آب هوشمند مخصوص بانوان طراحی و ساخته که میزان آب بدن آنها را محاسبه می کند و در صورت نیاز بدن به نوشیدن آب، به کاربر هشدار می دهد. این بطری Bellabeatنام دارد و کارش فقط این نیست که میزان آب مصرفی و مورد نیاز بدن را به کاربرش هشدار دهد اول اینکه آنچه این بطری را از سایر بطری های هوشمند متفاوت می کند، به کار بردن هوش مصنوعی در آن است. دوم اینکه بر سایر برنامه های سبک زندگی کاربر مانند خواب، استرس و چرخه قاعدگی و... نظارت می کند.

این بطری از طریق بلوتوث به گوشی های تلفن هوشمند متصل می شود و به کاربر می گوید که میزان آب بدنش چقدر است و باید چه میزان دیگر آب مصرف کند. همین طور مقدار خواب کاربر را ارزیابی کرده و اطلاع می دهد که به چه میزان خواب و استراحت نیاز دارد. در کنار این کارها میزان استرس کاربر را نیز اطلاع رسانی کرده و رسیدن چرخه قاعدگی را به کاربر اطلاع می دهد.این بطری سبک است و از مواد و شیشه ای که در ساخت ماشین ظرفشویی به کار می رود، ساخته شده است. باتری آن به مدت 6 ماه کار می کند و قابل تعویض است. این بطری اکنون وارد بازار شده و به قیمت 89 دلار به فروش می رسد