آرشیو پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۴
اقتصاد جهان
۸

کاهش وابستگی آلمان به سوخت فسیلی

طبق گزارش انجمن انرژی تجدیدپذیرBEE، میزان انرژی تولید شده با استفاده از شیوه های تجدید پذیر در آلمان طی نیمه اول سال 2017 از 33 درصد در سال گذشته به 35 درصد افزایش یافته که این نکته نشان دهنده کاهش وابستگی این کشور صنعتی به انواع سوخت های فسیلی است. در این گزارش آمده همواره استفاده و تولید انرژی های سبز در آلمان طی دو دهه گذشته روبه افزایش بوده و اصلی ترین هدف این سیاست دولت، کاهش هزینه های استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای مصرف کنندگان و همچنین کاهش وابستگی به واردات سوخت های فسیلی بوده است.

در گزارش مذکور آمده سهم انرژی های بادی، برق آبی و خورشیدی مصرف شده در بخش های گرمایشی، حمل و نقل و مصارف دیگر در نیمه اول سال گذشته میلادی 8/14 درصد بوده که این ارقام در همان دوره مشابه سال جاری 2/15 درصد شده که تقریبا 58 درصد از آن مربوط به تولید برق با استفاده از انرژی خورشید بوده است.

هارلد اوفف، مدیرعامل انجمن BEE در این زمینه به دویچه وله می گوید: دستیابی به چنین پیشرفتی نه تنها از نظر اقتصادی می تواند مزیت های رقابتی آلمان در بازارهای بین المللی را بالا ببرد، بلکه می تواند عاملی برای بهبود شرایط زیست محیطی این کشور برای آلمانی ها باشد. اوفف در ادامه می افزاید: قطعا روند جایگزینی سوخت های فسیلی در صنایع طی سال ها نیز ادامه خواهد داشت و مهم ترین دستاورد آن را می توان ارزان تر شدن انرژی حاصل از این روش تولید برای مصرف کنندگان اعلام کرد.