آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۹
جهان
۶

کلید خوردن طرح ریاست دحلان در غزه

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی به تلاش های قاهره و ابوظبی برای انتصاب رئیس سابق سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان به ریاست دولت فلسطین در نوار غزه پرداخت.

به گزارش فارس، زوی برئیل تحلیلگر امور عربی روزنامه هاآرتص، آینده فلسطین را این گونه توصیف کرده است: «بدون عباس و بدون حماس.»

بنابه عقیده وی طرحی با حمایت امارات و مصر و با همکاری اسرائیل در جریان است که به دنبال تعیین «محمد دحلان»، رئیس سابق سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان و عضو جدا شده فتح به ریاست دولت فلسطین در نوار غزه و ایجاد وضعیتی جدید در منطقه است.

براساس ادعای برئیل، این طرح از طریق تفاهمات قبلی با حماس شامل کمک های مصری و طرح های توسعه در نوار غزه که کاهش رنج های مردم محاصره شده این منطقه را به همراه خواهد داشت، اعمال فشار بر محمود عباس و جایگزینی محمد دحلان به جای وی دنبال می شود. بنابه گزارش مذکور، در صورتی که این طرح اجرایی شود عباس به گوشه ای رانده شده و تلاش ها برای جایگزینی دحلان به عنوان ریاست تشکیلات خودگردان آغاز خواهد شد.

برئیل در ادامه نوشته است: زود است که موفقیت این طرح را به صورت کامل پیش بینی کرد، خصوصا اگر حماس با انتصاب دحلان به عنوان رئیس دولت فلسطین در غزه موافقت کند؛ درنهایت قادر به جدایی کرانه باختری از نوار غزه نیست؛ اما موفقیت این طرح، آرزوی اسرائیل و مصر است.