آرشیو سه‌شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۳
جهان
۲۰
امریکا

نا امیدی زود هنگام جمهوریخواهان از ترامپ

در حالی که تنها 6 ماه از ریاست جمهوری دونالد ترامپ می گذرد، بسیاری از نمایندگان حزب جمهوریخواه امریکا از عملکرد او ناراضی هستند و برخی از چهره های این حزب اعلام کرده اند در انتخابات ریاست جمهوری 4 سال بعد (2020) از او حمایت نخواهند کرد.

به گزارش روزنامه امریکایی «نیویورک تایمز»، بعضی از اعضای حزب جمهوریخواه، خود را برای انتخابات سال 2020 میلادی بدون حضور ترامپ آماده می کنند. چندین نماینده این حزب نیز آمادگی خود را برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری به حامیان مالی حزب شان اعلام کرده اند.

این اقدامات جمهوریخواهان غیرمعمولی است و بسیاری از شهروندان امریکا تعجب می کنند که حزبی رئیس جمهورش را در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری پشتیبانی نکند. به طور معمول اگر رئیس جمهوری در دور بعدی انتخابات پیروز شود، پس از دور دوم است که افراد دیگری در حزب او برای انتخابات کاندیدا می شوند.

این اتفاق ها در حالی است که خطر استیضاح ترامپ به خاطر مساله روس گیت همچنان وجود دارد و گمانه زنی ها مبنی بر اینکه ترامپ نتواند دوره ریاست جمهوری اش را به پایان برساند و مایک پنس، معاون او سکاندار ادامه کار دولت شود، در رسانه های امریکایی به وفور یافت می شود. برخی رسانه ها از جمله نیویورک تایمز نیز گزارش داده بود که مایک پنس در حال آماده کردن خود برای کاندیداتوری در دور آتی انتخابات ریاست جمهوری است؛ اگرچه معاون اول ترامپ تمام این گمانه زنی ها و گزارش ها را بشدت تکذیب کرده است، مایک پنس با انتشار بیانیه ای، گزارش نیویورک تایمز را کاملا دروغ و مضحک قلمداد کرده است. پنس در بیانیه خود این گزارش را توهینی به خود، خانواده و همکارانش خوانده است.

او در این بیانیه نوشته است: اتهامات مندرج در این گزارش کاملا دروغ و بیانگر آخرین تلاش رسانه ها برای ایجاد اختلاف در دولت است.

همزمان کلیان کانوی از مشاوران ارشد ترامپ، پنس را دستیاری باوفا نامید و گزارش نیویورک تایمز را تخیلی توصیف کرد.