آرشیو سه‌شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

مدال ژیمناستیک تاریخی شد

ورزشکاران ایرانی در سال های اخیر با نتایج دوپینگ بسیاری از قهرمانان در مسابقه های مختلف، رتبه های خود را ارتقا دادند و حتی بعضی از آنها ماه یا سال های بعد به مدال رسیدند.

سعید محمدپور بعد از دوپینگ چهار ورزشکار در المپیک لندن و بعد از پنج سال مدال طلا را صاحب شد. کیانوش رستمی نیز مدال نقره اش را تبدیل به طلا کرد و اینک ژیمناست ایرانی نیز برنزی شد. با مثبت اعلام شدن دوپینگ ژیمناست قزاقستانی در رقابت های قهرمانی 2015 آسیا در توکیو، هادی خناری نژاد صاحب مدال برنز شد.

زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: تیم ایران آگوست 2015 در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی توکیوی ژاپن برگزار شد، شرکت کرد و هادی خناری نژاد در وسیله دارحلقه عنوان چهارمی را به خود اختصاص داد. پس از اعلام دوپینگ عزیربیک در رقابت های جهانی 2015 وارنا بلغارستان در سایت جهانی فدراسیون، پیگیری هایی از سوی فدراسیون کشورمان مبنی بر دوپینگ این ورزشکار در مسابقات توکیو با FIG صورت گرفت. پس از مکاتبات زیاد، فدراسیون جهانی طی ایمیلی، دوپینگ نماینده قزاقستان در پیکارها را مثبت اعلام کرد.

با قطعی شدن مدال برنز خناری نژاد، دومین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران در رقابت های قهرمانی آسیا هم به دست آمد. عبدالله جامعی دیگر ورزشکار کشورمان بود که مدال برنز خرک حلقه را گرفته بود.