آرشیو یکشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۴
صفحه اول
۱

20 دستگاه پورشه قاچاق فروخته شد

پورشه های قاچاقی که سال گذشته قرار بود امحا شوند، سرانجام در بازار فروخته شدند؛ این خبری بود که دیروز رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد.رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نشستی خبری از توقیف 182 دستگاه خودروی لوکس خبر داد و اعلام کرد: 20 دستگاه خودروی پورشه قاچاق در بازار داخل، فروخته شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امین دلیری درباره تعداد خودروهای دپو شده در انبارهای سازمان و تعیین تکلیف آ نها گفت: در مجموع 9889 دستگاه وسایل نقلیه شامل خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه، قایق، کشتی، لنج، اتوبوس، جت اسکی و... در انبارهای سازمان وجود دارد. وی تعداد خودروهای سواری موجود در انبارهای سازمان از متروکه و قاچاق را 3107 دستگاه اعلام کرد و گفت: 151 دستگاه وانت، 145 دستگاه کامیون، هفت دستگاه کامیونت، 17 دستگاه اتوبوس، 9 دستگاه مینی بوس، 22 دستگاه تریلی و 28 دستگاه ماشین آلات راه سازی از جمله این خودروهاست. دلیری همچنین از توقیف 4393 دستگاه موتورسیکلت سخن گفت و افزود: جمع خودروهای لوکس بالای 2500 سی سی در انبارها، 182 دستگاه است که از این تعداد 76 دستگاه قاچاق محسوب می شود. وی با بیان این که 84 دستگاه از این تعداد دارای صاحب بوده است، افزود: 22 دستگاه نیز از طریق حکم قضایی و گمرک ضبط شده است.

رئیس سازمان اموال تملیکی تصریح کرد: در گمرک شهیدرجایی بندرعباس حدود 700 دستگاه خودرو وجود دارد که یا باید اسقاط شود یا باید به خارج از کشور برگردد، زیرا صاحبان آنها برای تعیین تکلیف دیگر رجوع نمی کنند.