آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۵
فرهنگ و هنر
۱۶

موسیقی

اولین کنسرت رسمی مهدی جهانی

مهدی جهانی، خواننده موسیقی پاپ، شنبه شب گذشته برای نخستین بار در سالن همایش های ایرانیان تهران به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش فارس، این خواننده که مدت زمان زیادی از مجاز شدنش نمی گذرد، در ابتدای برنامه اش با قطعه عشقت که باشه روی صحنه آمد و گفت: سال های زیادی در حدود 12 سال را با این تصویر در ذهنم کار کردم و همیشه به این فکر می کردم که روزی مقابل شما به اجرای زنده بپردازم و این تصویر که در این لحظه روبه روی من است، سال ها با من زندگی کرده و حالا در واقعیت آن را می بینم.

این خواننده با اجرای قطعاتی چون یادگاری، آروم آروم، عادت کردم، بی تو، منو رها کن، دیوونه و چقدر تنهام کنسرت خود را پیش برد و در بخش هایی از این اجرا نیز از نوازنده های گروهش خواست با تک نوازی حاضران سالن را به هیجان آورند.

بررسی طرح بنیاد هنری عاشورا در کمیسیون هنر و معماری

رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد، در جلسات آتی کمیسیون، موضوع ساختار و مشخصه های طرح مکتوب پیشنهادی بنیاد هنری عاشورا بررسی می شود.

به گزارش فارس، جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع بررسی بنیاد هنری عاشورا برگزار شد.

محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس کمیسیون در این جلسه گفت: ایجاد مرکزی برای ساماندهی فعالیت هنری با موضوع عاشورا به کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شده و ضرورت دارد، ساختار و چگونگی آن در شورا بررسی شود.

ایمانی خوشخو ادامه داد: هنر، بستر مهمی برای انتقال مفاهیم است و هدف این مرکز یا بنیاد پیشنهادی این است که هنر عاشورا را زنده تر و تقویت و در جوامع بین المللی منتقل کند.

رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بقای عاشورا به مشخصه تنوع و چندصدایی بودن آن برمی گردد و این مرکز یا بنیاد هم قرار نیست و نباید به سمت همنوایی و یکسانی برود بلکه توجه به جلوه ها و آیین های گوناگون هنری در آن مطرح است.

ایمانی خوشخو افزود: در جلسات آتی کمیسیون، موضوع ساختار و مشخصه های طرح مکتوب پیشنهادی بنیاد هنری عاشورا بررسی می شود.