آرشیو یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۰۲
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

راهیابی 12 اثر به مرحله دوم جایزه شعر شاملو

آثار راه یافته به مرحله دوم داوری سومین دوره جایزه شعر «احمد شاملو» معرفی شدند. بنابر اطلاعیه هیات داوران از میان 201 عنوان مجموعه شعر منتشر شده در سال 95 که تا پایان مرداد ماه 96 به دبیرخانه رسیده، 168 عنوان از شرایط لازم برخوردار بوده اند که در نهایت 12 اثر به مرحله دوم داوری راه یافته اند. داوری این دوره از سومین دوره جایزه شعر شاملو را رضا چایچی، علیرضا عباسی، فواد نظیری بر عهده دارند.

لیلا حاتمی در بین برترین بازیگران زن قرن

بازی لیلا حاتمی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» طبق اعلام نظر منتقدان وبسایت «ایندی وایر» در فهرست 25 بازی برتر زنان بازیگر سینمای جهان در قرن 21 قرار گرفت.

آغاز داوری جایزه ادبی داستان تهران

دسته بندی آثار ارسال شده به دبیرخانه سومین دوره از جایزه ادبی داستان تهران از دیروز آغاز شد و داستان ها وارد مرحله داوری شدند. در این دوره 1089 اثر به دبیرخانه ارسال شده که جواد محقق، ناهید طباطبایی، علی خدایی، محمد حسن شهسواری و نفیسه مرشدزاده داوری و بررسی آثار را بر عهده دارند.

انتشار «ماه تابان» با اثری از جلیل شهناز

مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «ماه تابان»30 شهریورماه همزمان با سالمرگ پرویز مشکاتیان در خانه فرهنگ پویا رونمایی شد.

آثار هنرمندان همدانی در نگارخانه هنر ایران

از روز گذشته همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس نمایشگاه گروهی آثار هنرمندان همدانی در نگارخانه هنر ایران با عنوان «دفاع مقدس» آغاز به کار کرد که تا 7 مهر از ساعت 11تا 18 در نگارخانه هنر ایران دایر است.