آرشیو یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۰۲
حوادث
۱۸

اخبار

کاهش 7درصدی مراجعان طرفین نزاع ها به پزشکی قانونی

گروه حوادث / از ابتدای فروردین تا پایان تیر امسال 33هزارو 362 نفر به دلیل آسیب های ناشی از نزاع، راهی پزشکی قانونی استان تهران شده اند.

به گزارش «ایران»، این تعداد مراجعه کننده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 36 هزار و 30 نفر، 7 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، از کل مراجعان به دلیل آسیب های ناشی از نزاع تا پایان تیر امسال 21هزار و 203نفر مرد و 12هزار و 159نفر زن بودند.در تیرماه امسال نیز شمار مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی با 9 درصد کاهش نسبت به تیر ماه سال گذشته به 8هزارو 856نفر رسیده است. پزشکی قانونی به طرفین نزاع ها تاکید کرده است که ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد. آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است.

همچنین موضوعی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفینامه از مراجع قضایی یا کلانتری الزامی است.در سال گذشته 547 هزار و 21 مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این شمار مراجعه کننده 375 هزار و 644 نفر مرد و 171 هزار و 377 نفر زن بودند.شمار مراجعان نزاع در سال گذشته با کاهش 3 درصدی روبه رو بود و از 564 هزار و 223 نفر در سال 1394 به 547 هزار و 21 نفر در سال گذشته کاهش یافت.

جنایت در جیرفت دستگیری در ورامین

گروه حوادث/ جنایتکار مسلح فراری که به دنبال اختلافات خانوادگی درشهرجیرفت مرتکب قتل شده بود در قرچک ورامین دستگیر شد.

به گزارش پلیس، خرداد امسال و در پی اختلافات خانوادگی، جوان 23 ساله ای در محل «پل پایداران» جیرفت با شلیک گلوله به قتل رسید. بلافاصله هم دستگیری عامل قتل در دستور کار پلیس قرار گرفت تا آن که پس از حدود 3 ماه تلاش، مخفیگاه جنایتکار 20 ساله در شهرستان قرچک شناسایی شد و افسران پلیس آگاهی جیرفت با همکاری پلیس آگاهی قرچک او را دستگیر کردند.