آرشیو یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۴
جهان
۶

صدور حکم بازداشت رهبر برکنار شده کاتالونیا

دادگاهی در اسپانیا حکم بازداشت رئیس برکنار شده کاتالونیا را به اتهام اغتشاش صادر کرده است.

به گزارش رویترز، در حالی که کارلس پوجدمونت، رئیس کاتالونیا پس از برکناری دولتش از سوی دولت مادرید، به بروکسل رفته است، دادگاهی در اسپانیا حکم بازداشت وی را به اتهام اغتشاش و فتنه صادر کرده است.

دولت کاتالونیا پس از اعلام استقلال، از سوی دولت مرکزی اسپانیا بر کنار شده و تاکنون هشت وزیر دولت سابق کاتالونیا بازداشت شده اند.

دادگاه مادرید از مقام های بلژیک خواسته است تا پوجدمونت و چهار نفر دیگر از نزدیکان او را بازداشت کنند. این افراد از عمل به دستور دادگاه اسپانیا برای بازگشت به این کشور خودداری کرده اند. این افراد باید برای پاسخگویی به اتهامات مربوط به اغتشاش و فتنه، سوءاستفاده از اموال و منابع دولتی و عمومی، نافرمانی در برابر دادگاه پاسخگو باشند.

قاضی دادگاه با درخواست رئیس سابق کاتالونیا برای شرکت در جلسه دادگاه از طریق ویدئو کنفرانس مخالفت کرده است. در بروکسل نیز یک دادستان فدرال تاکید کرده است که مقام های بلژیک باید پیش از تحویل دادن رئیس سابق کاتالونیا به مادرید، این حکم بازداشت را مورد بررسی قرار دهند. پوجدمونت که قصد شرکت در انتخابات زودهنگام 21 دسامبر کاتالونیا را دارد، تاکید کرده است که به دستگاه قضایی اسپانیا اعتماد ندارد اما حاضر است با دادگاه های بلژیک همکاری کند.