آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۴
فرهنگ و هنر
۲۰
کتاب

پنج نظریه پرداز هنر و ادبیات به ترجمه وقفی پور

«واسازی از تاریخ هنر تا ترک سیگار» پنج جستار از پنج نظریه پرداز جهان است که با ترجمه شهریار وقفی پور بتازگی توسط نشر «ایجاز» وارد بازار کتاب شده است.

به گزارش ایسنا، به گفته ناشر؛ این کتاب اولین مجموعه از کتاب های نظری این نشر است و از این سری قرار است کتاب های دیگری با عنوان کلی«زیبایی شناسی» در آینده منتشر شود.

در معرفی کتاب «واسازی از تاریخ هنر تا ترک سیگار» آمده است: «چنان که از عنوان کتاب پیداست آنچه این مقالات را به هم پیوند می دهد، مفهوم واسازی است. اندیشیدن درباره آن و از طریق آن و اما مقالات کتاب: «واسازی در برابر پسامدرنیسم» از «کریستوفر نوریس» مقاله نخست کتاب است. «واسازی و زندگی روزمره» یا «چگونه کمکم کرد تا سیگار را ترک کنم» از «دیوید بوث راید» مقاله دوم کتاب است. نوشتار سوم از نیکلاس استراب با عنوان «لکه مسیحیت» نام دارد. «هویت های قدیم و جدید یا قومیت های جدید و قدیم» از استوارت هال جستار چهارم این کتاب است.

«و اینک تاریخ هنر: دیده، مکان و قدرت» جستار پنجم این کتاب است به قلم گریزلدا پالک. درنهایت آخرین بخش کتاب «واسازی از تاریخ هنر تا ترک سیگار» از نظریه پرداز نام آشنا «الن سیکسو» است. «واسازی از تاریخ هنر تا ترک سیگار» در 166 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 18 هزار تومان از سوی نشر «ایجاز» منتشر شده است.