آرشیو شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۱
اخبار کشور
۳

امام جمعه قم: دشمنان تحمل ایران انقلابی و امن را ندارند/دولتمردان مطالبات مردم را جدی بگیرند

امام جمعه قم بر ضرورت جدی گرفتن مطالبات مردم از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: دشمنان تحمل ایرانی انقلابی و امن را در میان کشورهای منطقه ندارند.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان تحمل ایرانی انقلابی و امن را در میان کشورهای منطقه ندارند، تصریح کرد: هم ترامپ و هم شاهزاده عرب گفته که ناامنی را در شهرها می آوریم، آنها ایران امن و مقتدر را تحمل نمی کنند.

وی گفت: در فضای مجازی و غیرمجازی تلاش می شود که دستاوردهای انقلاب اسلامی نادیده گرفته شود، همچنین انتقاد در مسیر قانونی و نقد سازنده را باید همه پذیرا باشیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه اعتراض متفاوت از اغتشاش است، خاطرنشان کرد: ملت، نیروهای نظامی و دولت ما در برابر اغتشاش و فروریزی بنیان های مقتدر نظام تحمل نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه استکبار به دنبال تبدیل ایران امن و مقتدر به یک جامعه آشوب زده است، ابراز داشت: مردم همیشه درصحنه قم در روز سیزدهم دی ماه از همه نقاط شهر به صحنه آمدند و با هوشیاری در برابر اغتشاشات ایستادند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه باید این مطالبات جدی گرفته شود، تاکید کرد: مسئولان و دولتمردان باید مطالبات جدی مردم را بشنوند، مطالبات معترضان در مجرای قانونی و با حفظ قوانین باید پاسخ داده شود اما جواب ما به اغتشاشگران این است که همه ملت ما و تمام نیروهای نظامی و امنیتی و اطلاعاتی در برابر اغتشاش و تعرض به اموال عمومی با تمام قاطعیت می ایستند.

وی خطاب به حامیان خارجی اغتشاشگران، گفت: به فضل خداوند این انقلاب اسلامی ریشه در ارزش های الهی دارد و ملت پای ارزش ها و آرمان های کشور ایستاده اند و هرگز خواب های پریشان آنها تعبیر نمی شود.