آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۳
دانش - کسب و کار
۷

ایلان ماسک، سال 2018 را با سود یک میلیون دلاری آغاز کرد

ایلان ماسک، فناور نامدار و مدیر کارآفرین شرکت های بزرگی همچون اسپیس ایکس و تسلا موتورز، سال 2018 را با سود یک میلیون دلاری آغاز کرد. او توانست این یک میلیون دلار را به سرمایه پروژه جاه طلبانه شرکت حفاری اش اضافه کند که به ادعای وی می تواند ازدحام ترافیک شهری را کاهش دهد.

به گزارش دیجیاتو به نقل از Digital Trends، ایلان ماسک با به حراج گذاشتن کلاه های 20 دلاری بورینگ کمپانی (Boring Company به معنی شرکت حفاری) مهر ماه سال قبل، موفق شد 50 هزار عدد از این محصولات را در دو ماه به فروش برساند. در حالی که این یک میلیون دلار قسمت بسیار کوچکی از سرمایه مورد نیاز برای این پروژه را تامین می کند، این کلاه توانسته آوازه و اسم Boring Company را به گوش بسیاری برساند.

این مساله موجب شده، ایلان ماسک 2018 را با یک برد در بازی تبلیغاتی شروع کند و به شکلی متفاوت نام کمپانی جدید خود را بر سر زبان ها بیندازد. برای کسانی که نمی دانند، باید گفت شرکت جدید ایلان ماسک قرار است، تونل سازی را از نو ابداع کند و برای همیشه ترافیک های کشنده سطح شهر را از بین ببرد. ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس اکس و تسلاموتورز، زمانی که در ترافیک جهنمی لس آنجلس گرفتار شده بود، ایده ای به ذهنش رسید و بلافاصله با انتشار توئیتی اعلام کرد، قصد دارد در زمینه تونل سازی و رفع ترافیک فعالیت کند. او قرار است با ایجاد شبکه ای از تونل های پیشرفته زیر شهرهای آمریکا امکان تردد سریع خودروها را با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و بدون هیچ ترافیکی فراهم کند. این تونل ها قرار است 5/13متر زیر مسیرهای عمومی اطراف دفتر مرکزی اسپیس اکس حفر شوند. این شرکت به شهروندان لس آنجلس قول داده، در صورت جابه جایی یک سانتی متری خاک سطح فوقانی، پروژه بلافاصله متوقف شود!