آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۳
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

رقابت داغ نامزدها با آزمون زبان

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک دوشنبه هفته آینده برگزار می شود. این انتخابات تا اینجا سر و صدای زیادی داشت اما در این بین موضوعی که چندان مورد توجه قرار نگرفت این بود که اعضای قبلی کمیته تمایلی برای نام نویسی در پست های مختلف نداشتند و وارد گود نشدند. کیومرث هاشمی، علیرضا دبیر، محمدعلی شجاعی، رسول خادم و سیدمحمد پولادگر ترجیح دادند برخلاف دوره قبلی در انتخابات نامزد نشوند.

در این انتخابات و برای ریاست کمیته ملی المپیک فقط دو نفر ثبت نام کرده اند؛ سیدرضا صالحی امیری و محمود خسروی وفا.

طبق پیش بینی ها صالحی امیری که به عنوان گزینه از قبل مشخص شده نامش مطرح بود، وارد انتخابات شد و هیچ فرد دیگری به همین خاطر برای ریاست کمیته پا پیش نگذاشت. البته خسروی وفا هم ثبت نام کرد، اما بعد از نام نویسی گفت شرط حضورش ثبت نام نکردن صالحی امیری است.

رقابت برای دبیرکلی اما نزدیک است. علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری، مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو، صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته، محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو و شاهرخ شهنازی دبیرکل کنونی کمیته ملی المپیک، پنج نامزد دبیرکلی هستند. ستاد نظارت بر انتخابات هم تصمیم گرفته است به دلیل لزوم تسلط دبیرکل به بخش بین الملل و زبان انگلیسی از این پنج نامزد امتحان زبان بگیرد.

برای دو کرسی نایب رئیسی 11 نفر وارد گود انتخابات شدند. یکی از این کرسی ها به شهریان یا طاهریان در بخش بانوان می رسد. دومین کرسی که چهار سال در اختیار علیرضا دبیر بود، 9 نامزد دارد. برای خزانه داری کمیته ملی المپیک هم چهار نفر نام نویسی کردند، اما بیشترین تعداد نامزد در بخش هیات اجرایی با 16 داوطلب است که رقابت بر سر شش کرسی هیات اجرایی را داغ تر می کند.