آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۳
سینما
۱۲

«این 2» در راه است!

کیکاووس زیاری

دومین قسمت درام ترسناک «این» برای نمایش عمومی در تاریخ ششم سپتامبر 2019 آماده می شود. فیلم با نام «این: بخش2» اکران عمومی خواهد شد و بیل اسکارسگارد را در نقش اصلی دارد. او در قسمت اول این درام دلهره آور، در نقش مرد دلقکی به نام پنیوایز ظاهر شد که در فاضلاب زندگی کرده و کودکان کم سن و سال شهر را شکار می کند. فیلمبرداری فیلم در لوکیشن های شهر تورنتو آغاز شده و اندی موچیتی کارگردان آن است.

فیلمنامه این: بخش 2 با نگاهی به یکی از نوول های پرخواننده استفن کینگ نوشته شده است. کری فوکوناگا و گری دابرمن نویسندگان فیلمنامه هستند. داستان قسمت تازه، حدود 27سال بعد از ماجراهای قسمت اول اتفاق می افتد. کودکان قسمت اول، تبدیل به آدم هایی بزرگ شده و در نقاط دیگری زندگی و کار می کنند. یک تلفن مشکوک، آنها را به شهر دوران کودکی شان برمی گرداند و آنها دوباره، با دلقک قاتل رودررو می شوند.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، قسمت اول فیلم در سپتامبر سال گذشته میلادی روی پرده سینماهای جهان رفت و در کمال حیرت تحلیلگران اقتصادی سینما، تبدیل به یک بلاک باستر شد. در حالی که تهیه کنندگان فیلم هزینه معمولی 35 میلیون دلاری برای آن صرف کرده بودند، این درام ترسناک توانست در سطح جهانی (هم آمریکا و هم دیگر کشورهای دنیا) نزدیک به 700 میلیون دلار فروش کند! 327 میلیون دلار از این رقم، به سینماهای آمریکای شمالی اختصاص داشت. بلافاصله بعد از موفقیت کلان مالی فیلم، کمپانی برادران وارنر و شرکت نیولاین خبر تولید دومین قسمت آن را اعلام کردند. قرار است در قسمت دوم از سکانسی استفاده شود که برای قسمت اول فیلمبرداری شده بود. این سکانس به دلیل رعب آور بودنش، از سوی تهیه کنندگان فیلم از نسخه اصلی حذف شد.