آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۷
سیاسی
۲

قاسمی: فروشندگان سلاح های مرگبار نمی توانند درباره توان دفاعی ایران قضاوت کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا و برخی از کشورهای تولید و صادرکننده سلاح های مرگبار نمی توانند با فریبکاری، صدها میلیارد دلار تسلیحات ویران کننده به این منطقه حساس صادر و همزمان در مورد توان دفاعی ایران قضاوت کنند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر حق مشروع و غیرقابل انکار کشورمان در دفاع از منافع ملی و صیانت از حریم امنیت ملی آن گفت: جمهوری اسلامی ایران به پیروی از آموزه های ملی و اسلامی در دفاع از خود و طبق اصول و اهداف مندرج در قانون اساسی به عنوان میثاق جاویدان مردم با جمهوری اسلامی ایران، ذره ای از حق مشروع خود برای تقویت توانمندی های دفاعی کشور چشم پوشی و عقب نشینی نکرده و همچنان با قدرت تمام، برنامه ها و اهداف و راهبردهای دفاعی مورد نیاز خود بخصوص در زمینه توانمندی موشکی اش را پیگیری خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تجربه 40 سال اخیر نشان می دهد دشمنان انقلاب و نظام و مردم ایران برای تضعیف و کاستن از توانمندی و بنیه دفاعی و امنیتی ایران تلاش بسیاری کرده اند و همواره درصدد برقراری نوعی موازنه نظامی نابرابر و نامتوازن علیه کشورمان هستند.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: یک ایران قدرتمند نه تنها برای ملت بزرگ ایران بلکه برای صلح و ثبات و امنیت منطقه بسیار مهم است. بی شک توانمندی ایران سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان جهانی و منطقه ای خواهد شد و آنها را از ارتکاب هرگونه اقدام نابخردانه ای بازخواهد داشت.